Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fevernova

Vill ha tips på lekar och aktiviteter man kan göra med barn som är 1-2 år
 
Sv: Lekar

Eskil är 1½ och gillar kurragömma, (anpassad nivå...) spela fotboll, springa ikapp, klättra upp i saker, åka rutschkana, gräva i sandlådan, bada, (ute och inne) stapla grejer på varann och riva ner och bygga upp igen, dansa, läsa böcker han kan utantill och får bläddra i själv, slänga saker ( :crazy: ) i soppåsen, leka med saker som låter typ telefon, klappa och gå efter katter etc etc etc...

Så här så barn leker egentligen inte tillsammans, fast de kan ju leka samma lek ändå.
 
Sv: Lekar

Silverkedjan skrev:
Eskil är 1½ och gillar kurragömma, (anpassad nivå...) spela fotboll, springa ikapp, klättra upp i saker, åka rutschkana, gräva i sandlådan, bada, (ute och inne) stapla grejer på varann och riva ner och bygga upp igen, dansa, läsa böcker han kan utantill och får bläddra i själv, slänga saker ( :crazy: ) i soppåsen, leka med saker som låter typ telefon, klappa och gå efter katter etc etc etc...

Så här så barn leker egentligen inte tillsammans, fast de kan ju leka samma lek ändå.

fortsätter på samma tema: plocka i och ur köksskåpen, "laga mat" (plocka fran köksredskap och fixa med grytor och srtekspadar typ), rycka upp alla mammas blommor, äta jord, leka tittut, bolla med ballonger, "shoppa" (fylla stora papperpåsar med saker och bära runt), gömma disken, riva ut alla kläder ur skåpen, prova alla skor (jag har helt klart en sko och klädfetischist) och över huvud taget bara lulla runt ute och kolla på grejjer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har beslutångest över var vi ska ha den. Vet inte om jag vill ha den på samma ställe som förut, det är svårt för dottern att se allt...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: cherie
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Tilly_85
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 878
Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp