Midsommarblomster
Trådstartare
Sonen har ett stort behov av att utforska med händerna/känselsinnet. Han vill klämma, känna, bygga, plocka, hälla och skruva. Har han ingenting att fippla med så hittar han någonting, vilket har gjort att han fått epitetet "klåfingrig" både hemma och på förskolan. I somras klickade jag hem en hel låda full med begagnade pop-it som vi fyllde bilen och vagnen med, eftersom det gjorde honom lite lugnare att få pilla med någonting i stället för att enbart sitta stilla.
Så nu är jag på jakt efter tips på fler leksaker på samma tema. Eller, det behöver faktiskt inte ens vara leksaker utan kan vara saker man har hemma också. Att sätta i och ur sugrör på en Festis eller skruva av och på lock på diverse saker gillas det med. Jag har också märkt att han brukar fastna länge vid dockskåpet. Det verkar inte som att han leker så mycket fantasilekar, ännu, men däremot är han intresserad av att öppna och stänga luckor och lådor på alla mini-möbler och plocka i och ur saker. Han fyller 2 i april.
Har ni några tips på leksaker eller aktiviteter? Saker som gillas är:
- Hälla vatten
- Finmotorik som att skruva lock, pärlor, platsa in saker
- Knappar, gärna som klickar
- Bygga
- Kladd..
Så nu är jag på jakt efter tips på fler leksaker på samma tema. Eller, det behöver faktiskt inte ens vara leksaker utan kan vara saker man har hemma också. Att sätta i och ur sugrör på en Festis eller skruva av och på lock på diverse saker gillas det med. Jag har också märkt att han brukar fastna länge vid dockskåpet. Det verkar inte som att han leker så mycket fantasilekar, ännu, men däremot är han intresserad av att öppna och stänga luckor och lådor på alla mini-möbler och plocka i och ur saker. Han fyller 2 i april.
Har ni några tips på leksaker eller aktiviteter? Saker som gillas är:
- Hälla vatten
- Finmotorik som att skruva lock, pärlor, platsa in saker
- Knappar, gärna som klickar
- Bygga
- Kladd..