Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb. Blåser kallt som satan så jag funderar på att åka och slänga på täcke på nya hästen. Hon har ganska tjock päls men iom att jag har henne hos e vän och hagarna där är inte jättestora och ganska tråkiga för tillfället finns viss risk för mycket stillastående och det blåser verkligen kallt satan ute.

Rejält trött idag men hunden har energi nog för oss båda :D
Har du visat någon bild på nykomlingen för oss i tråden? :cautious:

Kl
Jag har jobbat på som sjutton, ingen rast eller lunch, sitter vid röntgen nu, 12.30 har jag tid. Sen kompledig resten av dagen. Skönt jag fick till stan å göra det å slapp åka ännu en vända till Falun.

Vår gamla båt vi sålde för 12 år sen ligger ute på blocket.
Gråter lite inombords över hur sliten den blivit på dessa år :cry:.
Den var så fin när vi sålde den

Ute är det jättefint vårväder.
Det är ju trots allt tisdag (O_o) redan och inte hunnit laga nån mat denna vecka så nu jäklar väntar en pizza i ugnen. Så ska bara äta i lugn och ro och sen gå ut och passa på att göra utejobb än att sitta på kontoret och Uggla, hinner nog imorgon mer där sen.

Såhär ser iaf min deg ut @dobbis :angel:

09AB3E03-E018-4F32-992C-37D762B4E985.webp

Ute är det jättefint vårväder.
Det är ju trots allt tisdag (O_o) redan och inte hunnit laga nån mat denna vecka så nu jäklar väntar en pizza i ugnen. Så ska bara äta i lugn och ro och sen gå ut och passa på att göra utejobb än att sitta på kontoret och Uggla, hinner nog imorgon mer där sen.

Såhär ser iaf min deg ut @dobbis :angel:

Visa bifogad fil 13293
Det var typ en sådan jag överlevde en dag när jag fuskade. :up:

Sitter och funderar på att försöka hårdköra låg GI mat för att gå ner i vikt. Tröstäter lite godis samtidigt :banghead:
Och vill inte väcka matdemonen för mycket heller. Men behöver gå ner i vikt.
Och inser när jag skriver detta att jag nog redan väckt matdemonen mer än jag tänkt mig.
Hur var det nu, fokus på att äta riktig, vettigt lagad mat? Så jag inte blir så sugen på annat? Mat först, godis sen. Inte dieter....

Jobbar kväll och har tusen saker att göra innan. Men blech har noll energi. Måste masa mig iväg till apoteket och ta ut mer insulin, sista tredjedelen på sista pennan nu och levaxin som är slut. Dubbelblech. Måste också köpa mer bikarbonat, det hälls på mer och mer men vissa inbrända fläckar sitter som berget :mad: Men det minskar tydligt så ett antal dagar och sedan är en platta färdigt. Känner mig matt vid tanken på de två andra, även om de har betydligt mindre inbränt. Undrar om man får rabatt om man köper tio påsar på samma gång :cautious:

Ska strax pallra mig iväg och hämta mini på förskolan.
Hade lektion idag och nu var jag själv igen :p
Men! Det gav ett bra tillfälle att få prata mer individuellt om studierna med läraren och jag tror han insåg att jag faktiskt är intresserad på riktigt och inte valde en kurs slumpmässigt.
Idag blev grammatikprovet tillgängligt så gör väl det imorgon. Hann få lite hjälp idag på lektionen så öva ikväll så fixar jag nog det sen :)

Försöker bli klar med kaninernas nya burar, måste visst preparera marken där för den är så ojämn.
Är så sönderstressad att jag är hemma från jobbet i dag. Benen och armarna bara skakar och pulsen är hög. 3:e dagen i rad. Jag får å andra sidan mycket gjort men man tänker ganska dåligt när man inte äter.
Hursomhelst så tror jag kaninerna bli nöja :)

Vi är dessutom vänner. Man vill gärna att jag hänger kvar och gosar och promenerar och som backup när nya medryttaren eller ägaren inte kan rida. Alltid något ... "Mödraskapet medför ju nya prioriteringar". :grin:
Det var nåt av det dummaste jag hört :mad: Jag har precis tagit upp regelbunden träning och funderar ev på att tävla igen (senast var för 10 år sen) och har två små barn. De har ju en pappa också liksom.

Handlat och hämtat ut mediciner. När jag langade upp 9 påsar bikarbonat fick jag lite underliga blickar och en äldre man bakom mig sa att det påminde honom om hans ungdom och att dricka alkohol :confused: Frågade om man hällde bikarbonatet i alkoholen men tydligen är den bra för halsbränna dagen efter. Påpekade genast att det säkert finns bättre medel idag och att jag skulle ha den till att rengöra min keramikhäll. Men kände mig skyldig och att alla i kön och kassören trodde att jag satt hemma och pimplade. :nailbiting:

Vi har hunnit med Kyrkis och ICA. Nu sover barnet middag och jag planerar ny trip till ICA eftersom jag glömde hälften :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar