Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker övertala min värkande kropp att jag ska jobba idag. Trots vila hela helgen så känner jag mig överkörd av en truck. Tur att jag mest sitter på jobbet.
Hade tänkt klippa gräset, men det får vänta.

Lugnt på jobbet idag för en gångs skull. Men lite jobbigt, långt kvar innan jag slutar och jag "vågar" inre smita tidigare för mina saker hänger i fikarummet utanför min arbetsledares kontor :cautious:

Är på jobbet och är trött som bara den. Kom hit och finns inga nycklar till dem jag ska till, det var djupa diskussioner om min hårfärg när jag kom hit som visst var mörkare förra veckan än nu :confused: Har inte gjort något åt mitt hår, ser likadant ut som alltid.

Vi har besökt förskolan och barnet verkade trivas. Fyra veckor kvar. Pappan har varit och fått bassning hos Byggnads för att barnen (de vuxna) har fått månadslön. Det är AJJA-BAJJA! Så nu måste jag knappa timmar. Bah.

Är helt slut så vi tittar på Arne Alligator på youtube. Snart blir det nog en liten vagnpromenad :)

En sur dam på Drottninggatan kommenterade min vikt, varför vet jag inte men hon behövde tydligen göra det

En arbetskamrat har fått alla sina sadlar stulna i lördags :mad::(
Sadelliga härjar i Kalmartrakten :rage:
Var säljer dom grejorna sen utomlands eller här i Sverige tro?

:rage::turd: Jag känner att dessa smileys passar väl in på båda här!

Grå tråkväder ute så idag får det bli lite inne städjobb o ev sy en ny gardin till balkongrummet + en dyna till en av valplådorna.
Ska ett varv till kiro så han får rätta till rygg-höfter och även lära mig stretcha ,jag vet hur man gör på hund o häst men har inte en susning om hur man gör på människa.

När jag ändå är i byn så blir det till att handla oxå,nu ska jag tappa ett gäng kilon,så om jag sitter här o skriver att jag moffar i mig något som borde vara otillåtet så är det bara att piksa på mig.

Ja just det,idag börjar jag med min nya nervsmärte medicin,hoppas nu det funkar.

Rullar barnvagn och lyssnar på Metallica, typ då jag hinner sitta här.
Min lille skrutt vägrar somna i sin säng utan pappa, och pappa jobbar. Så jag får vackert söva i vagnen, han behöver liksom sova eftersom han är inne på sin andra sjukvecka :banghead:

Livet med bebisar. :up: Fast jag har tur, min har inte blivit sjuk. Än.

Ikväll ska jag provrida en ny eventuell medryttarhäst, ska bli spännande men är också ganska nervös. :nailbiting:Jag har inte ridit sedan 2,5 vecka innan förlossningen och känner mig ringrostig. Dessutom rids han enligt ett sätt jag inte är bekant med, men det vet ägaren om. Håll tummarna att vi alla trivs ihop! I så fall kommer jag ha honom 1 dag/vecka till att börja med.

Jag kommer även rida ordinarie stalls nordsvensk en gång i veckan då ägaren är gravid, han kanske kommer vara lite för tung för mig nu i början dock men ska ge det ett försök. Vågar inte rida ut på honom då folk har flugit av honom några gånger de senaste veckorna.

Ska snart till biblioteket och lämna tillbaka lite utlästa böcker + låna nya. Funderar på lite mer receptböcker denna gång. Behöver ny inspiration. Sedan ska jag till affären och köpa jäst, mjöl och vitkål till marsvinen. Tacka vet jag en syster som kan leka lite privatbank. Nackdelen är att september/oktober kommer se likadan ut och jag får redan panik..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar