Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är måndag :meh:

Jobbdatorn tycker att det är en jättebra idé att släcka ner om jag inte använt den på en minut eller två och för att väcka den måste jag ange lösenord. Jag har haft problemet förut, men vet inte hur jag löste det.
Prova gå till Inställningar. Energialternativ. Ange när datorn ska försättas i viloläge/strömsparläge/stängas av.
Kan inte förklara bättre utan sidan framför mig.

Effie tycker att mitt knä är lite för litet :rofl:

Lugn dag på jobbet idag. Lugn känsla i kroppen och jag bara är allmänt nöjd med livet idag. :)

20180416_110950.webp

Prova gå till Inställningar. Energialternativ. Ange när datorn ska försättas i viloläge/strömsparläge/stängas av.
Kan inte förklara bättre utan sidan framför mig.
Jag har gjort det utan framgång.

Det är liksom märkligt att datorn dels börjat ignorera de inställningarna, men också att jag inte kan påverka något genom att ändra där.

Jag har gjort det utan framgång.

Det är liksom märkligt att datorn dels börjat ignorera de inställningarna, men också att jag inte kan påverka något genom att ändra där.
Prova starta om datorn efter att du varit och "ändrat" i energiinställningarna. Min brukar också få ett jävla spel och hålla på sådär, trots att inget är ändrat. Det brukar (av nån anledning jag inte förstår) funka som det ska efter att jag gjort så :meh:

Prova starta om datorn efter att du varit och "ändrat" i energiinställningarna. Min brukar också få ett jävla spel och hålla på sådär, trots att inget är ändrat. Det brukar (av nån anledning jag inte förstår) funka som det ska efter att jag gjort så :meh:
Jag får testa det.

Jag minns en historia här om året där en tjej som fått sin sadel stulen sen hade suttit och bevakat blocket i typ Polen, och hittat sin sadel där efter ett par veckor.

När ridskolan hade inbrott så stals det bara 5 sadlar, de finaste. Inga av de lättillgängliga ponnysadlarna försvann. Så de vet vad de ska ta. :down:

Går man in på blocket.com och söker vidare därifrån? Finns det andra sidor att hålla koll på?

Siodlo (men konstigt l) heter sadel på polska tydligen. Eller det kanske är bättre att googla på sadelmärket?

Fick de fast tjuvarna?

Jag vet en som hade inbrott förvisso snart en månad sedan så det kanske är försent men tänkte iaf tipsa om blocket.

Går man in på blocket.com och söker vidare därifrån? Finns det andra sidor att hålla koll på?

Siodlo (men konstigt l) heter sadel på polska tydligen. Eller det kanske är bättre att googla på sadelmärket?

Fick de fast tjuvarna?

Jag vet en som hade inbrott förvisso snart en månad sedan så det kanske är försent men tänkte iaf tipsa om blocket.
Jag vet inte hur hon gjorde. Tjuvarna går fortfarande fria, men jag har för mig att hon fick tillbaka sadeln, att det var en begagnatgrossist som köpt upp och sålde.

En hage är mockad och jag ska strax påbörja hage nummer två. Först ska jag dock fylla på vattnet.
När vattnet och hagen är klar ska jag köra hem. Har två samtal att ringa idag och jag funderar på om jag ska vara duktig och dammsuga båda våningarna. Det är nog läge för det.

Du påminde mig nyss att dammsugaren står i hallen på överrvånigen och väntar på att få köras en vända :meh:

Jag vet inte hur hon gjorde. Tjuvarna går fortfarande fria, men jag har för mig att hon fick tillbaka sadeln, att det var en begagnatgrossist som köpt upp och sålde.

Aha! Bra att hon fick tillbaka den men himla skit att de fortfarande går fria och får härja runt.
Grossisten borde ju ha mer koll än så kan jag tycka O_o

Aldrig provat detta tips men man ska kunna få bort inbränt om man häller cola i och kokar. :cautious: Eller vatten med diskmedel.

Diskmedel har den haft i två dagar så det tvivlar jag på. Cola kanske ska provas. Tänker att om fungerar för keramikhäll, ska se bikarbonat funkar för inbrända teflonrester :idea:

Blev visst en kort dag på jobbet ändå. Snabba jobb och effektiv tekniker (dvs jag :p)
Får sitta hemma själv dock, sambon blev inringd på sitt första dygnspass. Kul för honom, tråkigt för mig.
Veterinären kommer kl 14 och vaccinerar hästar så lite sällskap får jag ändå.

Jag måste iväg till praktikplatsen trots jag är ledig idag för att hämta en grej till jobbet imorgon :meh: Med bil tar det 5 min men eftersom jag inte har körkortet än så tar det 30-40 minuter bara att ta sig dit. Lurar lite på att svänga in på mitt favoritfik och ta en kaffe + pralin för att muntra upp mig :d

Jag måste iväg till praktikplatsen trots jag är ledig idag för att hämta en grej till jobbet imorgon :meh: Med bil tar det 5 min men eftersom jag inte har körkortet än så tar det 30-40 minuter bara att ta sig dit. Lurar lite på att svänga in på mitt favoritfik och ta en kaffe + pralin för att muntra upp mig :d
Surt när det tar tid att åka. Men jag tycker absolut att du är värd en fika! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar