Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så kan man inte skriva utan att ge ut receptet ;)
2 ägg
3 mogna bananer
50 g smör alt. 0,5 dl olja
1 tsk bakpulver
1 nypa kanel
0,5 dl dinkelmjöl alt. lite pofiber eller 1 msk fiberhusk för er som vill utesluta kolhydrater
Lite hackad choklad
Ev. lite hackade nötter

Mosa bananer och vispa ihop allt till en smet. Smöra och "bröa" en form med kokosflingor eller linfrö. Grädda 25-30 min på 175 grader.

Blev lite kletig kanske, men nu hade jag fiberhusk och inte dinkelmjöl hemma. Smaken var det inget fel på, men kan väl inte bjuda på en kletig kaka heller ;)

Gråter då jag blivit uppsagd från min medryttarhäst sedan 2 år tillbaka, via ett glatt meddelande på messenger. Kommer få ta någon dag som blir över, efter att hästägaren tagit 3-4 dagar och den nya medryttaren 2+dagar ... Ingen kommunikation om hur hästägaren tänkt innan. Jag var inställd på att fortsätta 2 dagar/vecka, blir ju inte fastlåst hemma som förälder, speciellt inte när bebis har en pappa också.
Fy så tråkigt :( beklagar :heart

Blev lite kletig kanske, men nu hade jag fiberhusk och inte dinkelmjöl hemma. Smaken var det inget fel på, men kan väl inte bjuda på en kletig kaka heller ;)

Du får äta upp den och sen göra ny och prova blir det perfekt till slut får du göra en till för du vill väl inte bjuda på en som du smakat på? Behöver du avlösning som smakare finns säkert någon som kan tänka sig att ställa upp :angel:

Folk är inte alla gånger så omöjliga som man tror kanske.
Mitt telefonnr är: 070..... :o

Idag har jag tydligen lyckats skaffa mig lägenhet också:love: Ganska liten, och enbart kokvrå, men central, relativt billig och framför allt (!) 1.a hand i Uppsala!
För första gången på länge känns det som livet ler lite åt mig!

Då var veden staplad i köket .Var tvungen att torka golven först och låta det torka och ta snabeldraken sedan då jag drog in massor med snö med kärran och det blev blött överallt .
Leo har åkt till sin bästis troligen kommer han att sova över där några nätter och leka med honom .Kompisen är måttligt imponerad och tröttnar och sätter Leo på plats när han lekt för mycket men dom verkar trivas ihop .När jag hämtar Leo där så vill kompisen följa med hem och vägrar nästan släppa ut oss

Glömde berätta att snön vräker ner och har så gjort sedan i förmiddags men den verkar smält fort
Det behövs ingen påfyllning i vattenmagasinen.

Här hos mig har den lilla bäcken som nästan torkar ut om somrarna svällt över alla brädder. Jag har en stor damm nedanför huset och det hotar att bli översvämning uppströms. Grannarna måste åka över den fö att komma till sitt hus. Få se om vägen klarar vattnet.

Vattnet kommer från ett par sjöar som fyllts på rejält uppepå isen. Isen är ett par dm tjock så det tar nog ett rejält tag innan de sköljer. Med andra ord får vi nog ännu mer vatten hit. Snön ligger tjock uppe i skogen fortfarande.

Det behövs ingen påfyllning i vattenmagasinen.

Här hos mig har den lilla bäcken som nästan torkar ut om somrarna svällt över alla brädder. Jag har en stor damm nedanför huset och det hotar att bli översvämning uppströms. Grannarna måste åka över den fö att komma till sitt hus. Få se om vägen klarar vattnet.

Vattnet kommer från ett par sjöar som fyllts på rejält uppepå isen. Isen är ett par dm tjock så det tar nog ett rejält tag innan de sköljer. Med andra ord får vi nog ännu mer vatten hit. Snön ligger tjock uppe i skogen fortfarande.
Som här då fast jag kom knappt igenom isen med borren i helgen .Undra hur det kommer att sluta .Till veckan kommer det att vara varmt dygnet runt så då kommer det igång ordentligt

Har jobbat, kommit hem och gjort mat, tagit ett bad och byggt lite pussel. Nu har jag äntligen fått ut disktrasorna i butiken också. Skulle behöva fortsätta med några mössor, men orkar inte mer för ikväll. Imorgon ska jag kompa ut vid lunch, har tid halv ett för röntgen av bihålorna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar