Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vi skulle ha seminarium, tekniken strulade totalt så läraren gav upp. Alla blev utslängda, texter som var skrivna försvann och ibland hördes en eller två och ibland alla.

På jobb, Hunden sover i stolen bredvid (det är sol där så hundsängen dissas)

Massor att göra både på jobbet och hemma vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt.

Hittade dessutom billigt nätstaket 1x125m för 1650,- Kommer räcka en bra bit behövs bara stolp och en grind till. Ska hämta det på söndag. Finns mer nät att köpa på jula 5mför 699,- kan nog behöva 2 till för tomten.

Jag och sambon är lite oense på hur vi ska göra så ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan han gör som jag vill :D

Fick nyss mail med erbjudande om jobbet som SFI-lärare i grannstaden. :banana:

Tjohoo - jag har jobb igen. Får gå ner en tusenlapp i lön eftersom det är kommunalt och inte privat. Men det är ett jobb och jag ror det är ett jäkla trevligt jobb med trevliga arbetskamrater.

Som lök på laxen har jag fem änder som simmar i den översvämmade dammen nedanför tomten. :love:

Grattis :banana:

Fredagsnöje...
IMG_20180413_153529.webp

Jag har extremt litet hopp om att frysen fixas den här veckan, eller vad tror ni nu fredag kl: 15:55 (vet inte när dom slutar iofs. men hoppet känns lågt)

Jag är sjukt irriterad på distriktsveterinärerna! Ringde i onsdags för att få en tid för vaccinering av hästarna, talade in meddelande med namn och nummer samt vad det gällde. Ingen har hört av sig. Ringde idag igen och kom direkt till telefonsvararen. Får vänta till måndag och ringa igen. Hoppas de svarar den gången :mad:

På jobb, Hunden sover i stolen bredvid (det är sol där så hundsängen dissas)

Massor att göra både på jobbet och hemma vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt.

Hittade dessutom billigt nätstaket 1x125m för 1650,- Kommer räcka en bra bit behövs bara stolp och en grind till. Ska hämta det på söndag. Finns mer nät att köpa på jula 5mför 699,- kan nog behöva 2 till för tomten.

Jag och sambon är lite oense på hur vi ska göra så ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan han gör som jag vill :D
Var hittade du nätstaketet? Fick du mitt mail förresten?

Just vaken och, surprise, surprise ... det regnar. :meh: Who'd have thought?:banghead:
Enligt prognosen ska det sluta regna om nagon timma och vara uppehall resten av dagen. Just nu kanns det inte sannorlikt att regnet nagonsin slutar. :cautious:

I dag ska jag ut och ata lunch med en kompis och titta pa henne's nya stall. Det vill saga, hon har bytt stallplats for sina och alla sina klienter's hastar. Det ska bli kul att se och "skvallra" lite. :p

Jaha,tror ni nyckeln passade ? :arghh::arghh:
Så istället blev det 3 t-shirts,1 par joggingbyxor,1 filter till fläkten som jag tror är fel,men jag har inte monterat det än.
Och nu sitter jag i tele med min läkare så får vi se om mina förslag på medicin godkänns.

Och det gjorde dom,det är bra att ha lusläst fass,amerikansk forskning mm,så nu ska vi se om jag kan få bli lika glad som @EmmaW blev.

Hästarna går och letar lite grässtrån i lilla hagen och jag passade på att ta en ordentlig promenad i sol och blåst. Snart ska jag flytta tillbaka hästarna och ge dem extramaten och sen blir det kött, pommes och bea här :d

Önskar jag kunde fira en riktigt bra dag med att lägga mig i badet men har fått rejält med mens så det får vänta några dagar.

Jag insåg att jag inte bara var slut idag. Jag är sjuk, feber. Tråååkigt!
Fick avboka kvällens planer. Släpat mig till stallet och hem. Hade dåligt samvete över att vovvi inte får så mkt motion idag. Men det löste vi genom att jag satt på trappen och kastade boll åt henne.
Nu ligger vi utslagna i soffan. Jag SKA vara frisk imorgon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar