Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick nyss mail med erbjudande om jobbet som SFI-lärare i grannstaden. :banana:

Tjohoo - jag har jobb igen. Får gå ner en tusenlapp i lön eftersom det är kommunalt och inte privat. Men det är ett jobb och jag ror det är ett jäkla trevligt jobb med trevliga arbetskamrater.

Som lök på laxen har jag fem änder som simmar i den översvämmade dammen nedanför tomten. :love:
Grattis!

Funderar på när vi ska åka till affären. Just nu sitter barnet och bläddrar i sina böcker och det vill jag ju inte störa... :heart

Strålande sol ute, den ska vi passa på att fånga också :)

Fick nyss mail med erbjudande om jobbet som SFI-lärare i grannstaden. :banana:

Tjohoo - jag har jobb igen. Får gå ner en tusenlapp i lön eftersom det är kommunalt och inte privat. Men det är ett jobb och jag ror det är ett jäkla trevligt jobb med trevliga arbetskamrater.

Som lök på laxen har jag fem änder som simmar i den översvämmade dammen nedanför tomten. :love:

Grattis :bump:

Särbons dotter fick sitt första barn i dag. Han får då första barnbarnet och jag blir plastmormor. Inte illa att hunnit bli det som 37-åring. ;)
Hoppas de orkar att vi kommer och hälsar på snart!

Sambons andra barnbarn kom 2014, då var jag 33 :p (det första 2011en då kände vi inte varandra).

Jävla förbannade hårddisk, vet vad problemet är men vet inte hur man fixar det. Vill ogärna mecka för mycket innan jag har clonat eländet om det blir katastrof. Av någon underlig anledning har det plötsligt skapats två unallocated partitions (0) kb och det är den som visar sig när jag klickar på ikonen i File Explorer. Men hur jag blir av med dem är den stora frågan. Just nu kör jag chkdsk: D/f /r/ och ETA är 200 timmar :arghh: fasan är att datorn kraschar, då är min hdd körd. Snälla, snälla uppför dig som du ska.
1523615657284.webp

Skulle åkt in och fixat bilen idag men det blev inställt då han som skulle fixa var sjukt trött. Mamma får åka och fixa det imorgon förmiddag istället. Synd jag inte vet hur man byter själv för det vore egentligen bra om det blev fixat idag.. behövde egentligen bilen imorgon :/

FUUUUUUUUUUUUUUCK jo mycket svärande just nu, jag skulle aldrig ha börjat köra chkdsk repair eftersom jag kan förlora en jäkla massa data, borde ha clonat först och sedan kört det. Bugger, :arghh: Typiskt fredagen den 13

Frågan är, ska jag springa runt som en galen gris och städa allt jag kan i fruktan att de kommer instörtande imorgon, eller ska jag ha is i magen och ringa halv åtta imorgon och boka en tid? :idea:
Is i magen och ge attans i att städa, dom har garanterat sett värre och är härdade. Såvida du inte har sanitär olägenhet med påväxt hemma som du inte vet vad det är så lägg orken på annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar