Sv: Lek lydnadsfilmer
Då får du ta o läsa på lite för det är konstaterat sen länge att vänster varv är mer pressande för en hund än höger varv.
Det är just därför så många IPO ekipage vänder just inåt åt vänster och hunden bakom för man vill ha så lite press som möjligt och rappa hundar är dom.
Jag förstår inte varför jag skulle pressa min hund om jag svänger åt vänster och hunden går runt bakom ryggen? Det skiter mina hundar fullkomligt i vilket håll jag vänder, för jag har aldrig lärt dem att det skulle vara press att vända vänster. Däremot så tycker de att jag är knasigt när jag gör det eftersom att jag gör det så sällan så jag får lite ny uppmärksamhet.
Men jag tycker absolut inte att det är snyggt, men smaken är som baken! Jag tycker att det är totalt orimligt att lära hunden att följa en sida för att sedan själv göra helt tvärtom. Jag tycker att det är inkonsekvent. Något som brukades mycket flitigt, som Grana säger, för länge sedan. 80-talet minns jag att vi gjorde så. Även att hunden sprang runt bakom ryggen vid inkallning.
Då får du ta o läsa på lite för det är konstaterat sen länge att vänster varv är mer pressande för en hund än höger varv.
Det är just därför så många IPO ekipage vänder just inåt åt vänster och hunden bakom för man vill ha så lite press som möjligt och rappa hundar är dom.