Lek lydnadsfilmer

Sv: Lek lydnadsfilmer

Jag tycker det ser trevligt ut!

Kör också med boll på min vilket gör att han kan bli lite väl "på" i vissa lägen och min tränare hävdar att jag ska köra med köttbullar men min hund skiter väl i köttbullarna.... :crazy: Bollen är ju det roligaste som finns!! Har en liknande boll som du verkar ha och visst har man blivit tuggad på fingrar, knogar och händer... Men så är det ibland!

Nu ska vi ut i solskenet och träna lite kontaktövningar och linförighet - blev inspirerad!! Tack för det!

Lite nya filmer ca 4v senare fram i träningen.

Inkallningen har blivit ett fullt moment.

det ser redan mycket mer kontrollerat ut. han plogar en del, men det är du säkert medveten om. halten såg inte riktigt färdig ut, men det kommer väl.

det ser redan mycket mer kontrollerat ut. han plogar en del, men det är du säkert medveten om. halten såg inte riktigt färdig ut, men det kommer väl.

Halten fick han nog hjärnsläpp i för det är första gången han gått under en sån lång period o han förvänta sig bollen där för han kolla på min hand hela tiden.

Jo han plöjer en del men ändå inte katastrof blev mycket mindre när jag tog undan bollen.

Sen kontakten är fladdrig men har fått förklarat när man kommer in i kravfas kommer han inte hålla på o fladdra för då kommer det kosta mycket mer för han o göra fel än i dag.

Halten fick han nog hjärnsläpp i för det är första gången han gått under en sån lång period o han förvänta sig bollen där för han kolla på min hand hela tiden.

Jo han plöjer en del men ändå inte katastrof blev mycket mindre när jag tog undan bollen.

Sen kontakten är fladdrig men har fått förklarat när man kommer in i kravfas kommer han inte hålla på o fladdra för då kommer det kosta mycket mer för han o göra fel än i dag.

Det ser bra ut! Med tanke på hur mycket ni inte hunnit träna. Ta de lugnt med lilleman.... Han kommer bli och gå kanon:bump: Vi tror på dig, Rambo hälsar:banana: :banana:

Nu kommer jag som en gnällkärring igen :devil: ;)
Varför kör man med bollen i höger hand så att hunden börjar ploga jättemycket och får alldeles för mycket dragning till höger= en hund som fokuserar mer på handen än föraren?
För att sedan träna bort att dom plogar och börja träna bättre position?
Sen när man kommer in i "kravfas" så kräver man nåt som hunden inte har lärt sej?
Varför inte lära in det "perfekta" direkt?
Jag förstår ju att man verkligen måste ha motivation till fotgåendet när man kör skydds, därför det flitiga användandet av bollen, men jag skulle ÄNDÅ använda bollen på ett annat sätt :crazy:

Klart han lärt sig o ha kontakt men som det är i dag så finns det ju inget som gör att man verkligen måste ha stenkoll. Men sen när man väl kommer till kravfas då kommer det finnas en anledning till o hålla mer kontakt med sin förare.

Jag menar att du håller kopplet kort. Från halsbandet till din hand är det kort! Jag ser att det släpar i marken efter hunden.

Jag menar att du håller kopplet kort. Från halsbandet till din hand är det kort! Jag ser att det släpar i marken efter hunden.

Så länge det inte sträckt så tycker jag det är okej;)

Min arm hänger rakt ner det känns skönt o gå så.

Senast ändrad:

En kollega till mig kör likadant med kopplet som dig och när det kommer till generalrepetition och han har kopplet som han ska, dvs hängandes i en båge, så går hunden skit.. Nu vet jag visserligen inte hur din hund funkar i övriga moment och jag ska tillägga att min kollegas hund är en skithund som nog passat bättre som stakethund än väktarhund.... Ska inte skylla allt på hunden men det är ingen bra hund och föraren har sina brister han me... Föraren har försökt köra upp hunden typ 6ggr utan att lyckas..... Låter lovande va!? :angel:

En kollega till mig kör likadant med kopplet som dig och när det kommer till generalrepetition och han har kopplet som han ska, dvs hängandes i en båge, så går hunden skit.. Nu vet jag visserligen inte hur din hund funkar i övriga moment och jag ska tillägga att min kollegas hund är en skithund som nog passat bättre som stakethund än väktarhund.... Ska inte skylla allt på hunden men det är ingen bra hund och föraren har sina brister han me... Föraren har försökt köra upp hunden typ 6ggr utan att lyckas..... Låter lovande va!? :angel:

Jag kan strunta i o hålla i kopplet då han går likadant även då. Bara att jag inte vill släppa ratten om hunden än. Vill vara med direkt han gör fel.

Vilken höjdarhund det verkar vara ;-(
Jobbar du på ett rikt väktarföretag som har råd o köra upp så många gånger med dåligt material.

Nja rikt vet jag inte..... Men det är chefens hund och som jag ser det så vägrar han erkänna att han har en dålig hund och själv är en dålig förare.. Stolthet vettu! Hade det varit jag och min hund så hade jag skämts något fruktansvärt och lagt ner hela projektet.... Eller skaffat en ny hund, en bättre hund som är avlad för ändamålet..

Klart han lärt sig o ha kontakt men som det är i dag så finns det ju inget som gör att man verkligen måste ha stenkoll. Men sen när man väl kommer till kravfas då kommer det finnas en anledning till o hålla mer kontakt med sin förare.

Okej..
Jag får väl vackert köpa att du kör på det sättet.. Men jag fortsätter att tycka att det är en onödig omväg ;)
Här är en film på Eya, 14veckor

http://www.youtube.com/watch?v=uVgE9i9OPPA

Tycker din lilla ser jättetrevlig ut! :love:

Men vad är det för jobbigt som sitter o skäller/gnäller i bakgrunden.... :crazy:

Tycker din lilla ser jättetrevlig ut! :love:

Men vad är det för jobbigt som sitter o skäller/gnäller i bakgrunden.... :crazy:

Det är Eyas kullbror som också vill träna :D
En kompis till mej äger honom, men eftersom att hon filmade så fick han sitta bunden- inte populärt :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Övr. Hund Skulle vara kul att bolla lite/få lite input! När min numera unghund var valp började vi leka med en del sök/uppletande här hemma i...
Svar
3
· Visningar
760
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 220
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar