Lek lydnadsfilmer

PIRU

Trådstartare

Lite linförighet.

Inkallning. första delen av inkallningen kör bara fart och åter fart har inte plockat ihop inkallningen till ett moment än.

Inkallning. sista delen korrekt framför med kontakt och sitta rakt tränar vi på.

Nu är vi bägge ringrostiga så ha hänsyn att det inte är perfekt på någe vis. Har ni frågor ställ dom så ska jag se om jag kan svara.

Sv: Lek lydnadsfilmer

Jag tycker det ser skitsnyggt ut!
Förhoppningsvis får min hund en liknande fot i framtiden :D
Har en klasskamrat som tränar IPO och det verkar vara en rolig sport. Jag blir så imponerad över hur duktiga hundarna är!
Det är bara att kämpa på!

"Här är bollen! Här är bollen!" :rofl:

Jag tycker det ser skitsnyggt ut!
Förhoppningsvis får min hund en liknande fot i framtiden :D
Har en klasskamrat som tränar IPO och det verkar vara en rolig sport. Jag blir så imponerad över hur duktiga hundarna är!
Det är bara att kämpa på!

"Här är bollen! Här är bollen!" :rofl:

hahah tack.. nej det är mycket slarv men det tar jag nu det blir skillnad i sensommar då det ska till lite krav o mer slutträning på momenten nu vill man bara ha att hunden älskar lydnad sen att det inte är perfekt köper ja han är trots allt bara 16mån.

Senast ändrad:

Har kikat på de tre snuttarna och för att vara en unghund på "lekpass" ser det helt ok ut.

Det märks att han gillar att träna med husse (eller är det bollen(?) ?? );) Vilket är det absolut viktigaste :banana:

Dock är han lite väl tight i mitt tycke på linförigheten.
Har ju själv en tight "knähund" och finner det rätt störigt att knocka in knät i halsen/bogen på hunden med jämna mellanrum :cool:

Har kikat på de tre snuttarna och för att vara en unghund på "lekpass" ser det helt ok ut.

Det märks att han gillar att träna med husse (eller är det bollen(?) ?? );) Vilket är det absolut viktigaste :banana:

Dock är han lite väl tight i mitt tycke på linförigheten.
Har ju själv en tight "knähund" och finner det rätt störigt att knocka in knät i halsen/bogen på hunden med jämna mellanrum :cool:

Ja ibland blir han lite för på men för det mesta är han hyffsad i position.
Sen tar man bort bollen ur handen så glider han ut lite mer än nu i dag och då går han väldigt fint i pos.

Härligt! Han verkar vara väldigt lättmotiverad, arbetsvillig och positiv :)

Misstänkte nästan att bollen gjorde sitt till ;)

Alert kille dock :)

Ja han är snabb som fan vet inte vart detta ska sluta är alldeles sönderbiten i händerna o knäna och lår när han missar bollen och tar mig istället :rofl:

Vilken hund det har blivit av den lille skiten:)

Jättefint! Vad alert han är!

Här har det varit stiltje. Jag tränar mest löpning med hunden nu. Var ju på en träning för tjejen på Stefans hundtjäns och det var kanon. Men jag har inte råd att betala så mkt pengar.

Fan va rapp din var på inkallning. Nikita är så jädrans seg. Hon kommer det gör hon, men bara i "skritt"...jag hojtar och tjoar och schasar på henne men det är så jäkla svårt ändå. Hur har du gjort?

Jag undrar varför du vänder åt vänster i en helomvändning. Jag tänkte bara på det en gång och undrar vad syftet var!!

På den gamla "goda" tiden gjorde man så. Nu ser jag sällan nån vända åt vänster vid helomvändning.

Jag undrar varför du vänder åt vänster i en helomvändning. Jag tänkte bara på det en gång och undrar vad syftet var!!

en bra fråga här ska du få mitt svar.

För jag märker att han är dåligt med mig så lägger man lite mer krav åt vänster.

Jag lär han att höger är det aktivitet som du ser jag gör med bollen alltid åt höger. Vänster trycker man hunden i krav.

Fan va rapp din var på inkallning. Nikita är så jädrans seg. Hon kommer det gör hon, men bara i "skritt"...jag hojtar och tjoar och schasar på henne men det är så jäkla svårt ändå. Hur har du gjort?

Jag har alltid varit tokglad på han när han kommer. Sen är ju bollen stor dragning också. Sen allt han gör är med fart, Han har alltid varit sån.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Övr. Hund Skulle vara kul att bolla lite/få lite input! När min numera unghund var valp började vi leka med en del sök/uppletande här hemma i...
Svar
3
· Visningar
760
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 220
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar