Leggings på män, och avarterna av detta.

Nej det är definitivt inte snyggt och lika osnyggt är det att se en putande kameltå i ett par 3 nummer för små tights. :crazy:

Vi är ju olika skapta, en del har större och en del mindre "delar" och då får man ta hänsyn till det när man väljer kläder och tillfälle.
Fast gymtights för tjejer är numera ofta sydda så, att de skär in rejält mellan skinkorna - för att få till den där framträdande putrumpan. Jag vet inte om det är bättre än kameltån - som jag personligen inte brukar ens lägga märke till.

Jag rör mig i kretsar där män ofta använder tights, så jag hade inte reagerat till vardags och definitivt inte i en situation där det är praktiskt. I tränings- och vandringssammanhang har man för länge sedan fattat hur praktiskt det är och anledningen till att inte använda det vid annat fysiskt arbete är ju mest att tyget inte är lika tåligt som i rejälare byxor.

Däremot ser jag ytterst sällan män som aktivt framhäver paketet, och jag tycker inte att det är ett dugg tilltalande ens på en person jag gärna ser naken. Det blir i de flesta sammanhang lite mankini-liknande. Inte direkt provocerande, men rätt töntigt.

Det är inte heller någon på tex mitt jobb som skulle gå med "scrunch-tights", det motsvarar liksom att visa väldigt mycket hud och passar inte på min typ av arbetsplats.

Det svåra med att gå i tights till vardags, både för män och kvinnor, tycker jag är vad man matchar det med upptill. Brukar ha en kort klänning om jag vill ha tights till jobbet, de vanliga blusarna funkar ju inte direkt.

På trådstarten lät det dock som att du ville ha åsikter om vad andra främst kvinnor tycker om leggings. Därav mina svar.
Vill tillägga att givetvis får du och andra klä er hur ni vill. I klänning om så önskas. Jag är uppvuxen i ett område med väldigt varierande klädsel även om jag numer bor där det är väldigt homogent.
Det var precis vad det var, åsikter alltså och eftersom ingen i omgivningen bryr sig om klädvalet utan enbart ser till funktionen är det ju intressant att se hur det är i övriga delarna av landet. :up:
Inget kan ju engagera så många som just åsikter om mode och kläder så såna här diskussioner kan bli riktigt intressanta.:)

Jag älskar filmen men in tights och kan på grund av det och min otroligt töntiga humor fnissa till en dag om jag är i det humöret. Men generellt sett så bryr jag mig inte om vad folk har på sig. Längdåkning, som vi gör en del i säsong har många män och kvinnor tights på sig, samma på tur, träning gym etc. Så, absolut inget märkvärdigt lr så, mer som ett plagg som alla andra i garderoben. Jag tycker det mesta passar till tights och har det ofta själv till vardags, gärna med lite oversized skjorta och boots. Kanske mindre vanligt att jag ser det på män på kontor, men tror inte jag tänkt så mkt över det, så länge det inte var banantight iof.

Jag rör mig i kretsar där män ofta använder tights, så jag hade inte reagerat till vardags och definitivt inte i en situation där det är praktiskt. I tränings- och vandringssammanhang har man för länge sedan fattat hur praktiskt det är och anledningen till att inte använda det vid annat fysiskt arbete är ju mest att tyget inte är lika tåligt som i rejälare byxor.

Däremot ser jag ytterst sällan män som aktivt framhäver paketet, och jag tycker inte att det är ett dugg tilltalande ens på en person jag gärna ser naken. Det blir i de flesta sammanhang lite mankini-liknande. Inte direkt provocerande, men rätt töntigt.

Det är inte heller någon på tex mitt jobb som skulle gå med "scrunch-tights", det motsvarar liksom att visa väldigt mycket hud och passar inte på min typ av arbetsplats.

Det svåra med att gå i tights till vardags, både för män och kvinnor, tycker jag är vad man matchar det med upptill. Brukar ha en kort klänning om jag vill ha tights till jobbet, de vanliga blusarna funkar ju inte direkt.
Jag kör med rätt lång sweatshirt som räcker ner på halva rumpan, det funkar bäst har jag märkt. Vit skjorta, slips och kavaj då ser man nog ut som om man glömt ta på sig byxorna ovanpå långfillingarna.:laugh:

Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag ruttnade totalt på alla jobbarbrallor med utanpåfickor som fastnade i allt och tumstocksficka som inte var där den skulle vara (enligt mig) mm. Jag döpte konceptet till Weggings, alltså "working leggings" och kommer nog aldrig att köra med nåt annat mera för nåt mer komfortabelt och fungerande finns inte enligt mig. Tumstocksficka på ena benet, rejäl mobilficka på det andra samt rejäla fickor och alla fickor placerades så dom inte märks när man far runt i maskiner eller byggställningar, man känner dom inte ens.

Nu till funderingen, eftersom jag letade idèer och uppslag googlade jag en del och hamnade på en Facebooksgrupp och började fundera hur det egentligen var ställt i skallen på dom som var med där, det enda det tydligen gick ut på var att riktigt framhäva "paketet", och varför? Jag stängde ner och gick ur gruppen fortare än kvickt för det där var inte friskt på en fläck.:yuck:
Hur ser kvinnor på män som använder leggings utanför gymmet som vanliga brallor? Verkar det stört? Kinky, eller är det okej om man, som jag, använder det som jobbarbrallor?

Jag har blivit "påhoppad" av två hantverkare som frågade var jag köpt dom för dom hatade också sina säckiga brallor som satt som skit så tydligen finns ett intresse även hos män för leggings på kvinnor är ju fullt accepterat sen länge både ute i samhället och på jobbet.
Jag skulle inte kunna bry mig mindre om vad folk har på sig. Skittufft att du tagit tag i saken och sytt eget. Kanske utveckla det till en företagsidé? Det verkar ju finnas ett behov.
Mer weggings till folket!

Jag skulle inte kunna bry mig mindre om vad folk har på sig. Skittufft att du tagit tag i saken och sytt eget. Kanske utveckla det till en företagsidé? Det verkar ju finnas ett behov.
Mer weggings till folket!
Jag kontaktade faktiskt en liten syfabrik som ligger i Stallarholmen och syr arbetskläder till kvinnor, hon skulle höra av sig i höstas men det har inte hänt nåt så vill nån ta upp detta och köra produktion så kan jag göra en kopia på mönstret.

skulle väl inte skada med mer slittåliga och rejäla tights med praktiska fickor för kvinnor heller?
Sys dom av kompressionstyget jag köpte går dom inte att slita ut, dom var med hela sommaren då jag renoverade och inredde logen till verkstad, jag har krupit på knä på betongen, hasat runt på byggställningar, burit virke, hasat runt på innertaket när jag isolerade, sen har dom varit med i verkstan hela vintern och ser fortfarande ut som nya.

En kompis lånade mönstret och sydde upp ett par när hon fick se mina och när jag sa att jag haft dom hela sommaren frågade hon hur dom blev efter tvättarna, jag sa "tvättarna?" Å fy fan sa hon och flyttade sig till nästa stol. :laugh:
Dom är superlättvättade och tar inte åt sig smuts alls, det går att skölja upp dom i handfatet med lite handtvättmedel bara och skiten formligen rinner ur dom.:up:

Fantastisk idé tycker jag! Efter att ha blivit tvingad att jobba i diverse grövre uniformsbyxor som ska vara "praktiska" att jobba i (sa den som aldrig skurat femton golv på knä och bäddat femton sängar) önskar jag verkligen praktiska arbetsleggings till alla som vill ha! Skitsamma hur det ser ut så länge det är helt och rent, om det känns viktigast på arbetsplatsen ifrågasätter jag prioriteringarna - det är ju inte därför man är där.

Folk får ha vad de vill.

Rent estetiskt fattar jag inte hur någon kan vilja ha tights annat än vid träning, det är skitfult på 98% av människorna. Men folk vill inte ha mina kläder heller, helt ok för mig. Vi väljer olika.

Vad man tycker är snyggt är ju mycket mode, skepparkavaj var ett arbetsplagg från början och trenchcoat en kappa från första världskrigets skyttegravar. Ridbyxor och ridstövlar var mode på trettiotalet.

Tillslut blev jag nyfiken på vad ni surrade om. Typ långkallsonger!

Tänkte mig mera sådana där benvärmare som var poppis på 80-talet när hon som sönade och sa tt baara en tiiill, åhåh ta i nu osv härjade på TV.

Nu blir det värre!
För sen tänkte jag på lösa byxben. Skulle visserligen passa ganska bra att jobba i ihop med långkallingar visserligen. Byxholkar finns både med motorsågskydd och som rena arbetsplagg. Oftast behöver man bälte att hänga upp dem i, men snickarbältet borde fungera bra.
Förstår nu min förvåning när jag skummade igenom inslagen om det synliga paketet och gå till affären!

Fickor överlag ställer till kläderna när de ska vara bra att röra sig i och jobba. Provade ett par byxor som skulle vara så anpassade för tjejer och kvinnor vid något tillfälle. Undrar om inte designern till dessa var aktiv här på forumet för tio - femton år sedan åtminstone. Var mest med inriktning mot arbetskläder för arbetare inom lantbrukssektorn. Hur som, de passade min akter riktigt bra, fans för en rad olika konfigurationer på kroppen - dessvärre inte min plånbok för tillfället. Ficklösa så där inte kom en massa bös i, och tillverkade i ett halvstretchigt tyg.

Vad man tycker är snyggt är ju mycket mode, skepparkavaj var ett arbetsplagg från början och trenchcoat en kappa från första världskrigets skyttegravar. Ridbyxor och ridstövlar var mode på trettiotalet.
Det är ju inte länge sen ridbyxor och jodphurs var senaste modet ute i samhället, modet går igen om och om igen och under nåt århundrade var det högsta mode bland adeln med tights, måste ha varit rena pinan då stretch inte ens var uppfunnet.

Män har väll också tights när de löptränar och när de cyklar. Skinnyjeans modet är väll inte inne nu men det är ju i stort sett samma sak som tights bara lite fickor och dragkjedjor också.

Det är ju inte länge sen ridbyxor och jodphurs var senaste modet ute i samhället, modet går igen om och om igen och under nåt århundrade var det högsta mode bland adeln med tights, måste ha varit rena pinan då stretch inte ens var uppfunnet.
Mycket var kanske stickat så det blev stretch iaf? Det ser ju ut att ha följt benens form väldigt väl.

Jag har för övrigt tights på jobbet själv! Ridleggings med ficka, yogatights med ficka. När jag verkar hovar åker dock arbetsbyxorna på, de ger bättre skydd och håller bättre för slitage.

Men när det är djurträning på schemat vill jag vara smidig och bekväm.

• Gilla
Reactions: Sel
Rör mig inte i ryggen hur folk klär sig..
Själv går jag runt i thermo overall när det kallt och ser ut som en mupp, bor som tur är ute på landet så få ser mig 😀.
Funktion går före stil numera..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka