Sv: Legat 568

Där finns inget foto på honom. Legat 598 är e Lukas u Dollarbuche.

Till Hannely: scannar in en bild på honom när jag kommer hem, om ingen annan har kommit före :)

Görel.

Gör du uppdateringar och lägger in på allbreed?

Ja, löpande. Håller också på att gå igenom alla mina stamböcker och hingstkataloger för att lägga in bilder på hingstar som saknas där. Då passar jag alltid på att kolla om stammen är korrekt.

Jaha vad kul!

Själv gillar jag att göra egen pärm till mina pållar med info om mödrar och fäder + bilder. Det där med bilder är ett nagel i ögat. Visst är väl bilderna på alllbredd Numer skyddade och går ej att kopiera?

En gång i tiden kopierade jag därifrån och klistrade in i worddokument men det går ju inte längre så nu får jag leta webben runt efter bilder för att kunna sammanställa pärmarna. :mad:

du kan alltid ta en skärmdump (Prt Sc -knappen som sitter borta vid scroll lock)
och klistra in i dit bildprogram och sedan beskära ut bilden. Det är säkert inte särskilt snällt emot ägaren av bilden som inte vill att man skall ta den, men men.

Om du går in på edit-funktionen kan du se vilken sida bilden är länkad från. Sen kan du gå in på sidan och sno bilden :D
Jag har två album med bilder från hingstkataloger och stamböcker. Du hittar länkarna vid min profil. Gå in där och ta vad du vill ha! Om det är någon speciell hingst du letar efter så kan jag kanske hjälpa dig. Jag har dock ingen bild på Tigrillo :mad: Många har frågat, och jag har letat lääänge...

Aha! Då har jag lärt mig två sätt att knycka bilder - för eget bruk givetvis!

Tack tack!

Du Görel, betalar du då en summa för prenumeration och inloggningsmöjligheter eller är du rentav gratisanvändare? Du behöver inte svara jag är bara nyfiken!

Min pålla ligger ju uppe och jag tänkte lägga in en tjusig bild men det kostar ju pengar (snål) i form av prenumeration.

Jag betalar inte ett s**t :D

Min häst finns också där, men bild och allt! Det kostade inte ett dugg. Gå bara in på edit och under picture skriver du in adressen till bild-länken. Funkar fortfarande alldeles gratis!

Sv: Legat 598

Legat598.jpg

Görel skrev:
Hej! :bump:

Kul att äntligen få veta hans stam :)

mmm, visste int så mycket av stammen, typ ba mamma o pappa o morfar, men nu står ju hur mycket som hellst om han, men ja stör mig på att kortet på honom inte funkar ;-)

shady skrev:
Gammal fin stam det ju.

är det?? *kan inget om stamm* såg bara att typ hans farfar hade fått 56 ston.... *lycklig han måste ha varit*

Jag lovar att hålla en liten föreläsning om hans släktingar nästa gång vi ses, om du vill ;)

Kan inte du berätta om min kompis pålle då också?? Han heter Climax (ja jag vet vad det betyder ;-)), e. weltbürger, u. cocette - columbus xx :-)

Jag tycker det är det. Be Görel förklara om stammar med dig. Hon är en pärla på det.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
530
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Vår labbe stinker i rumpan. Har läst om analsäckar men han visar inga såna syntom. Han varken slickar sig eller åker kana på rumpan...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Sannnu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden