P

pippi27

Pga en olyckshändelse är jag nu hundlös.
Vad som hände orkar/vill jag inte gå in på.
Inte bara att jag nu är utan min "bästa" vän utan jag är även av med min assistent. Visst, han var inte helt färdig, men på god väg.
Tack vare att jag lever på liten sjukersättning så finns det ju inga pengar till ny hund.
Tittat på annonser men tom blandraser kostar ju numer massor, ibland mer än min månadsinkomst.
Har nu mailat till en massa olika typer av omplaceringsverksamheter och förklarat min situation.
ush, jag orkar knappt sitta i vardagsrummet, hundhörnet lyser tomt :cry:

Men lilla gumman...
Jag finner inga ord, stackars stackars stackars dig :cry:

jag är med vid din sida :cry:
idag den 12:e augusti skulle min högt älskade första hund, en blandis, fyllt 15 år.
men för tre veckor sedan försvann hon en natt på vift (vi bor på landet - det händer) och kom aldrig tillbaka, hon brukar komma hem efter ett par timmar, men nu blev det värre än så....
orkar knappt skriva om det för det gör fortfarande så ont...men...
på morgonen när grannens barns skall bada i poolen drar pappan av natt-skynket och hittar min älskade Raffa liggandes på botten. hon har fallit i när hon kanske trodde att man kunde gå på skynket och inte tagit sig upp utan drunknat.
jag har gråtit i tre veckor så jag förstår vilka helvetes kval du lider.

Om du vill ha en 11 månaders importerad dobberman hane, på foder, ev livet ut, superfin, så hör av dej

jag beklagar din sorg :(

kram på dej/ Anita

(filiduttan blev sugen på den där vovven)

till trådskaparen, beklagar din sorg så himla mkt. Jag hoppas verkligen det löser sig för dig :(

Tack alla för alla värmande ord och alla pm. Det värmer i sorgen att veta att ni finns därute.
Jag vill betona att jag inte skrev inlägget för att på något sätt tigga till mig en hund utan jag skrev för att ventilera mig lite.

efter det du skrivit i tidigare trådar verkar du vara en ganska perfekt hundägare. jag tror det är det folk tänker på om de kommer med erbjudanden. inte bara att det är synd om dig (vilket det förståss är, jag grät i hundra år när min dalmatinervalp dog i en olycka. olyckor är nästan värst, det går så fort...)

Till er som mist era hundar,, jag är såå ledsen för er skull!!! Det är så hemskt!
Det är fruktansvärt synd att en blandras/oreggad vovve kostar i stort sett lika mycket som en "äkta".
Annars hade ju vi vanliga dödliga oxå haft råd att ge all vår kärlek åt en underbar hund!!!
Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig!!!

Det är nu nästan presic ett år sedan min hund blev påkörd och dog efter några dagar på sjukhus. Det finns ingen tröst man kan ge i en sådan här situation, men konstigt nog stämmer uttrycket att tiden läker alla sår. Saknaden kommer vi aldrig över, men sorgen släpper sitt grepp om man bara tilllåter sig att vara ledsen. Vi var hundlösa i 7 månader, men nu har vi en liten pudel som hjälper oss!! Men ibland ångrar jag nästan att vi köpte en ny hund, man fäster sig alldeles för mycket vid hunden och jag fasar redan för den dagen hon inte finns, eller om hon också kommer att förolyckas.

Vad hemskt :(...

Den människa som tror att sorgen av en förlorad vän och familjemedlem är mindre för att det är en hund har så fel. Så fel...

Jag tänker ofta på hur det ska gå när min vinthundsflicka inte är i livet längre (hon har elakartade juvertumörer som inte verkar gå att få bort). Jag förstår inte hur jag kommer klara det... :(

Skickar några tafatta tröstkramar, även om de inte hjälper.

Jag har aldrig skrivit här, men läst desto mer har jag gjort.

Jättetråkigt när sin bästa vän går bort.
Men ska du verkligen skaffa en till? Var väl din sambo som inte var snäll mot din hund. Tänk om han inte är snäll mot den nya heller.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 210
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 504
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 711
Senast: Saeta
·
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 138
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka