Lediga från jobbet?

Sv: Lediga från jobbet?

Jag har jobbat fram tills nu, hade gärna fortsatt om det inte vart livsfarligt för både mig och bebisen.

Fick faktiskt tillbaka min ansökan från FK idag för "återsändes för komplettering av arbetsgivaren med uppgift om förbud mot arbete på grund av risker i arbetsmiljön föreligger enlgt 4 kap. 6§ arbetsmiljölagen"

Men som sagt, jag hade gärna jobbar längre, 3e dagen på semestern nu och jag har dötråkigt...
 
Sv: Lediga från jobbet?

Jag mådde riktigt illa när jag väntade mitt 3:e barn :(och det var inga problem att få vara sjukskriven så länge som jag ansåg att jag behövde. Eftersom jag inte heller kunde ta hand om våra två stora barn, så fick min man som arbetar oregelbundet, ta vård av barn på kvällarna, det gick också igenom.
 
Sv: Lediga från jobbet?

Det är ju det som är problemet.
Att just en helt okomplicerad graviditet inte är så väldigt handikappande.
Och då så vill man ju inte bli räknad som någon sorts sämre arbetskraft.

Frågan är hur man skall göra då?
Kanske en särskild avdelning för graviditetskrämpor som skall vara Graviditets-pennings ersättnings berättigade.
Phu, vilken mening det blev.
Och då på samma grunder som sjukpenning.
Att man mår så dåligt att man inte kan arbeta.

Snyggt ord du hittade på - graviditetspenningsersättningsberättigande!

Jag tycker att mår man så dåligt att man inte kan jobba, så skall man bli sjukskriven. Oavsett om man är gravid eller inte. Idag verkar det vara svårare att bli sjukskriven för att man är gravid, och det är ju vansinnigt! Kan man jobba, så skall man givetvis det, men som sagt, spyr man tio gånger på en förmiddag, så tycker jag man skall bli sjukskriven....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 160
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 962
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 102
Senast: VLMF
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 503
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp