Leder verkligen detta ström?

S

solenbakommolnet

Nu får inte jag in någon bild på vad jag menar men provar med att förklara istället :D

Ni vet sådana där elbandsskarvar som finns att köpa hos både B**jes och H**ks (finns överallt men var bara något ex.) hur lägger man banden i dem? Nu menar jag de som har typ två "lösa" delar i mitten som man kan "skjuta" fram och tillbaka (finns även på en del elbandshandtag).

På bilder jag sett lägger de banden så de vänder tillbaka (jamen jösses, är det någon som fattar detta? :angel: ) och att banden inte rör i varandra.
Leder verkligen detta ström??? :bump: :bow:

Sv: Leder verkligen detta ström?

Metalltrådarna i bandet kommer ju i kontakt med metallen i skarven, och sedan leds elen vidare till nästa band.
/Tanja

Sv: Leder verkligen detta ström?

Ta tag på andra sidan skarven så känner du :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 986
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 495
Senast: Piaff
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama