ledare bara ibland?

vinkelina

Trådstartare
har hållit på att testa lite "trix" med hästen. jag går brevid och svänger åt olika håll och hon skall då svänga efter mig (visst är det nh?) har hittills hållit i longerlina/grimskaft då jag testat.

men i onsdags väntade jag på att syrran skulle komma och kasta upp henne så testade jag att ha henne lös. jag gick brevid, men utan att hålla i tyglarna. och hon svänge efter mig :O

så tydligen accepterar hon mig som ledare då eller?

men inte i stallet, då är det öronen bakåt o sura miner, hur funkar detta

Sv: ledare bara ibland?

låter mer som en väldigt lydig häst.

Sv: ledare bara ibland?

precis som uddatyp skrev så låter det som att hästen är lydig, att hon följer efter dig när du leder henne utan att du behöver dra i linan är ingen bedrift.
När du släppte tyglarna kanske hon tillochmed trodde att hon satt fast.
Nh är såå mycket mer, det finns ca 10 000 trådar om det. Men visst, du kanske börjar tänka lite i rätt väg när du vill att hon ska acceptera dig som ledare, och att hon ska följa dig lös / på lång lina.

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 014
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Att läsa av hästarnas signaler/kroppsspråk är inte alltid helt lätt. Här har jag stött på en som är svår. Hur skulle ni tolka det här...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 180
Senast: Madick
·
Gnägg Jag har märkt att de flesta här på buke (naturligtvis) förespråkar lydiga, väluppfostrade hästar som vem som helst kan hantera. Många...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 457
Senast: Linnea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar