M
Meelei
en sträcka på ca 10 minuter, är det dumt att göra?
Hästarna trivs bra ihop och båda är supersnälla och hittar sällan på något dumt.
Hästarna trivs bra ihop och båda är supersnälla och hittar sällan på något dumt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
varför är det självklart bara för att det är isisar?Hjartagna skrev:Jag håller i sig på med islandshästar där det är ganska självklart att kunna leda flera på en gång. Men jag kan inte riktigt förstå varför det inte skulle gå med andra hästar också. Är hästarna bara vana vid varandra och människan har ett tydligt ledarskap ska det inte vara något problem.
På gården jag jobbat på tog vi alltid flera hästar på samma gång, skulle vi till sommarhagen ca 1,5 km bort längs grusvägen var det inte ovanligt med 4-5 på en gång. Kunde ha gått med fler men då var det svårt att komma av vägen om det kom en bil. Som mest har jag gått med 11 hästar själv ca 500m, men då band jag fast en del i varandra, de gick dock ändå fint på led bakom mig.
¨Meelei skrev:en sträcka på ca 10 minuter, är det dumt att göra?