Lavendern dör!:(

Kratus

Trådstartare
Hjälp! Hur räddar jag lavendern jag fick i kruka förra veckan? Den har fått vatten, men det verkar inte hjälpa, den blir bara ledsnare och ledsnare. :crazy: Har den fått för mkt vatten? Eller för lite? Jorden är fuktig, men växten är torr. :confused:
Jag hade tänkt att plantera ut den i vår nya trädgård sen när vi flyttat om två veckor.

Hjälp mig!!! :bow:

Sv: Lavendern dör!:(

Jag antar att det är lavendel du menar.
Den vill ha väldränerad jord, så även om jorden ska hållas fuktig vill den absolut inte ha rötterna i våt jord. Kolla av att den inte sår i vatten.

Jag antar att det är lavendel du menar.
Den vill ha väldränerad jord, så även om jorden ska hållas fuktig vill den absolut inte ha rötterna i våt jord. Kolla av att den inte sår i vatten.

Ja, det är det, vet inte riktigt varför det blev ett r istället för ett l. :confused:
Misstänker att det är så, ställde ut den i solen igår sen kom det så klart ett åskoväder så jag tror att den är dödens död nu. :cry: Jag har tyvärr inget att plantera om den med heller. :mad:

Det är nog bara att inse att jag verkligen inte har några gröna fingrar och skaffa plastblommor i stället. :cool:

om du misstänker att den står i vatten, ta ur den ur krukan och låt den stå i fira luften ett tag(tills den är torr), sen rensar du bort döda växtdelar och rötter. Sätt tilbaka i krukan och håll den under tak så att du kan reglera vattenmängden!

Lycka Till

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka