Ser att några redan nämnt hans böcker, allt med Fredrik Backman !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag önskar mig lite boktips, söker böcker som är lättsamma och glada men som inte går ut på att hitta den rätta.
Jag vill inte ha sorg och elände, lite trassel funkar men inget deprimerande och jag vill inte ha jakten på den perfekta mannen. Kärlek funkar ev men det ska inte gå ut på att all glädje kommer från tvåsamhet.
Kolla in författarna Marianne Cedervall och Karin Brunk Holmqvist. Toppen och väldigt lättsamt.
Ah, jag har nog fått för mig att hennes böcker bara går ut på att hitta den rätte mannen. Varför vet jag inte jag har säkert bildat min förutfattade mening på hur omslagen på böckerna ser ut. Ska kolla upp henne närmare.Allt av Mariann Keys. Jag skrattar så jag gråter varje gång jag läser eller lyssnar på henne.
Tack för tips, ska kolla upp.Rapsbaggarna, Potensgivarna och Guernseys litteratur och potatisskalspajssällkap.
Åh ja, Hervor och Miriam är ju underbaraKolla in författarna Marianne Cedervall och Karin Brunk Holmqvist. Toppen och väldigt lättsamt.
Tack för tipsen, jag ska kika närmare på domOm du inte har läst Bodil Malmstens böcker om Finistère, så tycker jag att du ska göra det. Den första, Priset på vatten i Finistère är den bästa.
Haruki Murakamis böcker är också väldigt trevliga. Vill du ha något lättsamt så kanske du ska avstå från IQ84-triologin. Fågeln som vrider upp världen är nog mitt förhandstips.
Maja Lundgrens Pompeji är nog en av de böcker som jag har haft allra mest behållning av. Läs om du inte redan har gjort det!
Vill du läsa lättsamma deckare som är väldigt oblodiga så kan jag tipsa om Carina Burmans historiska deckare med Euthanasia Bondeson i huvudrollen.
Hundra omistliga ting av Lucy Dillon, den tyckte jag var bra, visserligen lite kärlek men mest att hitta balansen i livet.
Jag ÄLSKAR Lucy Dillon. Hur hon skriver om hundarna. Jag har lyssnat på alla hennes böcker till och från jobbet, det har varit en fröjd att köra bil. Men jobbigt då jag grinar som ett litet barn för alla hemlösa stackars hundar.Lucy Dillon Hundar, hus och hjärtats längtan, Tango för vilsna själar, Och så levde de lyckliga
Joanna Trollop Älskarinnan, Andras barn, Den spanske älskaren (skrattade så jag grät)
Imogen Parker En perfekt dag,
Ha ha, det lät ju hur kul som helstDrottningen vänder blad, av Alan B.. .vad heter han, Bennett? Hinner inte kolla nu. Drottningen av England råkar kliva på bokbussen, och för att vara artig lånar hon en bok.
Liftarens guide har jag läst, eller försökt läsa men gillade inte. Ska kolla upp dina andra tips.Olivia Goldsmiths böcker, lite gamla nu och kanske svåra att få tag på, men helt underbara. Komiska böcker om allvarliga situationer. Hon har t ex skrivit Före detta fruars klubb, som blev film.
Liftarens guide till galaxen och Terry Pratchetts böcker, om du gillar lite galen fantasy/sci-fi.
Har vänner som gillar Erlend Loes böcker och skrattar högt åt dem. Inte min typ av humor, men kanske din?
Jag gillar deckarna som Stig O Blomberg skrivit, finns ganska många, bl a Döden åker motorcykel, Döden tar studenten och Brottsplats Bergslagen. Jag menar visst de är deckare, lite deprimerande händelser sker ju, men de är skrivna på ett roligt sätt. (Såg nu när jag googlade att han skrivit många jag inte läst ännu, yay!)
Janet Evanovich böcker är också roliga, var ett tag sen jag läste dem nu dock.
Jill Smolinski - Nästa sak på min lista
//r
Maria Lang är aldrig fel.
Har du lyssnat på hennes senaste bok också? När livet börjar om heter den.Jag ÄLSKAR Lucy Dillon. Hur hon skriver om hundarna. Jag har lyssnat på alla hennes böcker till och från jobbet, det har varit en fröjd att köra bil. Men jobbigt då jag grinar som ett litet barn för alla hemlösa stackars hundar.
http://www.bokborsen.se
Begagnade böcker, filmer, musik mm. Bra priser av privata säljare samlat på ett ställe. Närmare 3 miljoner böcker till salu just nu. Kanonsida!
Nej den har jag missat. Tack!Har du lyssnat på hennes senaste bok också? När livet börjar om heter den.
Jojo Moyes är ju redan nämnd, men det är ju rätt lika stil på deras böcker. Även Kristin Hannah påminner om dem, kanske något mer "tragiska" böcker men inte mycket.
Ja Mark är härlig. Ska kolla om jag missat några böcker av honom, tack!Mark Levengood skriver vansinnigt roliga böcker! Bör avnjutas som ljudbok, då han läser själv och hans röst är halva grejen! Ibland får man ta om vissa stycken för man skrattar så man inte hör vad han säger!
Jonas Gardell har även han galet roliga böcker, men det kan ibland vara så sorgligt så man nästan gråter mellan varven. Mark skriver gladare!
Han har gjort helt fantastiska inläsningar av böckerna om mumintrollen, om du lyssnar på ljudböckerJa Mark är härlig. Ska kolla om jag missat några böcker av honom, tack!
Tack för all tips
Ah, jag har nog fått för mig att hennes böcker bara går ut på att hitta den rätte mannen. Varför vet jag inte jag har säkert bildat min förutfattade mening på hur omslagen på böckerna ser ut.
Janet Evanovich böcker är också roliga, var ett tag sen jag läste dem nu dock.