Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hennes serie om Bricken i sågverksmiljön utanför Sundsvall kan jag rekommendera. Den första heter Sågverksungen.Böckerna om Sabina, slav i Romarriket, är helt fantastiska. Det var iofs år och dar sen jag läste dem, men rekommenderar dem ändå. Av Vibeke Olsson.
Böckerna om Sabina, slav i Romarriket, är helt fantastiska. Det var iofs år och dar sen jag läste dem, men rekommenderar dem ändå. Av Vibeke Olsson.
Georgette Heyer har jag läst en del av och tycker definitivt om Tyvärr har biblioteket inga av böckerna, så antingen behöver jag köpa böckerna själv (vilket jag gjort hittills) eller be biblioteket köpa in/fjärrlåna (jag vet inte hur många andra som är intresserade av att läsa dem?).Just det, Georgette Heyers regency böcker kan också rekommenderas, de klassiker som gav upphov till en hel genre, historisk romans. Även om det är romansen som står i centrum så är kulturen och karaktärerna fantastiskt bra skrivna. Hon ska helst läsas på engelska för att upplevas bäst. Vet faktiskt inte hon ens finns översatt till svenska.
Elizabeth Chadwick skriver historiska romaner med en hel del romans. Sharon Penman är fantastisk som skrev enormt bra historiska romaner med lite romans här och där. Bla kärlekshistorien mellan Richard III och Anne of Warrick. Som tyvärr, liksom de flesta sanna historier slutar tragiskt.
Georgette Heyer har jag läst en del av och tycker definitivt om Tyvärr har biblioteket inga av böckerna, så antingen behöver jag köpa böckerna själv (vilket jag gjort hittills) eller be biblioteket köpa in/fjärrlåna (jag vet inte hur många andra som är intresserade av att läsa dem?).
Elizabeth Chadwick läste jag några böcker från för en hel del år sedan, men när jag kollar upp nu så finns det massa kvar att läsa Sharon Penman har jag aldrig läst pga tegelstenseffekten - dvs jag har köpt Here Be Dragons men jag har aldrig plockat upp den från bokhyllan för läsning
@Flixon 1793 finns redan med på min lista, men utifrån din beskrivning vet jag inte om jag är så sugen på att plocka upp den och läsa Eventuellt så testar jag läsa, och lägger ifrån mig den om jag tycker den är för mörk
Jag tycker fortfarande att Godnatt mister Tom och En liten kärlekssång är bland de bästa böcker jag läst och återvänder till dem lite då och då.Plats på scene och I rampljuset av Michelle mcgorian har efterkrigstiden i Storbritannien som bakgrund, och beror problem som uppstod med hemvändande soldater som inte varit en del av familjen på flera år. Godnatt mister tom är också av henne och handlar om ett barn som skickas till landet för att undvika bombningarna under kriget.
En liten kärlekssång är en av mina favoriter också, läser om den då och dåJag tycker fortfarande att Godnatt mister Tom och En liten kärlekssång är bland de bästa böcker jag läst och återvänder till dem lite då och då.
@__sofia__ Christian Jacq har skrivit en serie (5 böcker) som handlar om farao Ramses II, och en serie (3 böcker) om hantverkarna och det "vanliga" folket i Egypten under faraonernas tid. De har några år på nacken, men kanske finns på biblioteket?
Jag har nog mest uppskattat Laila Brendens böcker. Hannah-serien gillade jag, den var lagom lättsam.@ameo Jag har läst någon bok i Släkten-serien, med blandat resultat - någon tyckte jag var bra, någon tyckte jag var ganska tråkig. Jag kollar upp om det är några mer där som jag känner mig intresserad av att läsa. Angående långserierna har jag läst någon bok i Sagan om isfolket, men inte särskilt långt och jag har inte plockat upp någon av de andra serierna. Det kanske kan vara värt att testa