Lättaste/roligaste MsvB-programmet?

LECH

Trådstartare
Om allt går som planerat ska jag debutera i Msv B under året, nu är jag nyfiken på vilket av programmen som just du tycker bäst eller sämst om vilket du anser lättast/svårast, och motivera gärna svaret såklart.

Sv: Lättaste/roligaste MsvB-programmet?

Msv b:2 är absolut lättast, påminner mkt om Msv c
Linjerna är lätta och faller naturligt

Perfekt att debutera i!

Men allt beror på vadni som ekipage har för styrkor och svagheter!

Tack för tipset!
Slutorna är lite svåra fortfarande men annars är nog hans "tittighet" den största svagheten, han har lätt för samling. Galoppen har han alltid haft lätt för men traven börjar arta sig den också. Min största svaghet är att jag aldrig har tävlat på Msv nivå förut och jag tycker det är "läskigt", men det ska bli kul förstås!

jag tycker bäst om b4an, mest för att jag gillar dom linjerna samt att du har två enkla byten och fyra byten = fler möjligheter att samla poäng. det flyter på bra och är logiskt.
i b2an har du mellan/ökade gångarter på långsidor, sjukt tråkigt om man har en häst (som i mitt fall) som ger allt på diagonalen men svårare att få igång på långsidor. samt att det är två byten och ett enkelt (väl?) = strular ett byte har du bara ett att försöka hämta hem det på och bara ett enkelt.
sen gillar jag b5an men det ligger väl lite längre fram.

Du måste kvala i Msv c... Så då har du ridit Msv ;)

Jag har en sex-åring och de behöver inte kvala, men jag tänker ju inte för den delen hoppa över Msv C!

Gamla LA:5 har jag ridit - men inte på den här hästen.

Senast ändrad:

Jag får nog läsa igenom programmen ordentligt - och rida igenom dom också förstås!

Men det är kul att veta hur andra tänker.

Jag har också en sexåring som jag tänker kvala och då i MsvB:2, det har snälla och trevliga linjer. Gillar annars B:4 väldigt mycket men där måste man tyvärr ha kandar, inte helt optimalt då alla unghästklasser är på träns. Kandaret får vi slänga på efter Breeders för att inte göra den stackars hästen allt för förvirrad :angel: :D

Då är jag med, om du har en 6 åring så står jag fast vid Msv b2:)

Ska du inte rida några unghästkval alls? Utan sikta på Falsterbo? Jag skulle så gärna vilja kvala till Falsterbo, men jag vet inte vilken väg som är "enklast", genom MsvB eller unghästkvaltävlingar. Jag antar att det är olika på vilken typ av häst man har? Jag är också införstådd med att det är svårt att kvala, och det ska det ju vara tycker jag. Men det skulle iallafall vara kul att rida i Falsterbo, jag är ju där och tittar varje år =)

Tack så mycket då ska jag kolla upp det programmet extra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 246
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 258
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II