Lätt skadad häst.

M

moonlightgarden

Min häst införskaffade sig en lättare skada på julaftoon. där hon har slitit av en bit utav läppen, som fortfarande hänger kvar, skadan är cirka 2 cm stor och sitter längst ner på mulen.
Självklart så drog hon av sig en sko samtidigt, men den har hovslagaren har varit här å skott henne i går eftermiddagen.
Nu e det som så att veterinären har varit ut å tittat på henne å ska komma tillbaka nästa vecka och plega henne och ta bort den där lila biten som hänger å slänger där å samtidigt ska han fixa till tänderna ordentligt, hon har ju en viss ålder och underkäken behövde sig en ordentlig genomgång och han blev faktiskt lite smått chokad när vi berättade att hon funkade jätte bra att rida med bett, lungn och snäll, inget viftande å slängande med huvudet när man tog i tyglarna.
Eftersom att det är ett större ingrepp så vet jag inte om man ska ta å börja rida henne innan han kommer ut eller om man ska vänta, hon har just nu sin villopreiod och jag hade ställt av henne två dagar innan hon skadade sig i hagen så hons ka stå tills början av nästa vecka, ska man börja rida henne då elelr vänta tills dess att veterinären har varit ut å fixat tänderna och berättar om hon ska ridas bettlöstt ett tag tills det har läkt eller om han berätar att man kan rida henne med bett?

Sv: Lätt skadad häst.

Eftersom hon redan är avställd är det väl lika bra att du väntar tills veterinären är klar och du får en prognos?

Sv: Lätt skadad häst.

Jo så tänkte jag oxå, emn man vill ju veta säker ändå...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 317
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 614
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2