LÄTT pisk

E

Egonson

Behöver tips på en lätt körpisk, den jag har (nån billig skit antagligen) är så fasligt "framtung", så när jag håller den i handen får jag kramp i handleden till slut :crazy:
Kör storhäst och har en ganska lång vagn, hur lång pisk behöver jag då?

Sv: LÄTT pisk

Piskmakaren i Lund!!! Han ha lätta piskar, helt underbara! Han säljer på mässor vet jag, han kanske kommer till SM:et oxå, hoppas jag i alla fall.
Vet ej hur lång pisk du behöver, så den räcker fram till däckeln kanske.

Vet en beg. till salu, PM:ar dig om det.

//Ella

Ja den ska ju räcka lite längre fram än precis till baken, som min gör :crazy: Har svarat på ditt PM.

vill man ha nåt billigare kan jag rekommendera Diamonds piskar. finns upp till 180. Jag hittade min på hööks faktiskt, men se upp så det är just diamonds och inte den andra skiten :)

Egebtligen ska du nog ha en 2.10 lång minst, och då är det piskmakaren som gäller.

Hej!

Ja g håller med om piskmakaren.. Jag har jättesvaga handleder och får enormt ont efter 15 min longering medd vanlig longpisk, tömkörning funkar i minst 1 timme- då med körpisk från piskmakarn. Inte så billigt- men väl värt det!

/ Lavinia, som vissa perioder knappt kan bära tränset för handlederna gör ont

Hm, okej. Ja jag får se vad jag hittar. Om inteannat får jag vänta och se för vi ska till mässan i Scandinavium i februari.
Har fått två erbjudande nu om att köpa, så jag får se var det bär hän eller om jag hittar nå annat innan dess.

Behöver tips på en lätt körpisk, den jag har (nån billig skit antagligen) är så fasligt "framtung", så när jag håller den i handen får jag kramp i handleden till slut :crazy:
Kör storhäst och har en ganska lång vagn, hur lång pisk behöver jag då?

Piskmakaren! Han är oslagbar! :bow:

Ungefär hur mycket kostar en körpisk ifrån piskmakaren? Smakar det så kostar det brukar det väl vara :D

Gick å letade efter Piskmakaren igår under maraton på SM-men fick höra sen att han inte hade haft möjlighet att komma under lördagen! Besviken eller vad! :crazy:

Men så ringde min mamma för en stund sen, från tävlingen och sa att han var där idag!!! *lycka*
Så min snälla mamma handlade en till mig!!! :bump: :banana:

Jag ville ju oxå ha en pisk!!! Men så var han självklart inte där när jag var där...

Men jag fick ju en "nummerlappshållare" i läder som jag är jätte nöjd med! :bump: (Cämz: How much... hihi. Tack för hjälpen)

Får ta tag i piskmakaren i februari när vi åker till Gbg istället!!!

Tänkte med kolla på Gbg-hästshowen. Där borde ju finnas någon som har körpiskor, så många montrar som där är menar jag :crazy: :D

Faktiskt glad att det är i februari i år, så slipper man vänta så läääääänge :d

500 var väl inte SÅ extremt dyrt? Låter inte så farligt faktiskt. Eller?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård