• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Tiller
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 066

Tiller

Trådstartare
Ska debutera lätt:a till helgen.. Har hört att man måste ha sporrar??
Någon som har koll..
Ska även rida Lätt:b men där behövs det väl inte... :confused:

Sv: Lätt:A

Sporrar är väl obligatoriskt i alla klasser? :confused: Utom möjligtvis på klubbtävlingar...

På regionaltävling och högre är sporrar obligatoriskt i alla klasser.
På lokaltävling behöver du inte ha sporrar. Gäller alla klasser.
På framridning behöver du inte ha sporrar (inte på regionaltävling och högre heller)

Och vill man inte rida med sporrar i en klass där det är obligatoriskt kan man ju sätta dem så lågt ner på stöveln att de inte inverkar på hästen.

det är som sagt obligatoriskt på regional nivå och uppåt..vart ska du tävla någonstans?? *Nyfiken* :d

Liknande trådar

Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
11 842
Senast: Hedwig
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Elo
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31