Inga runalongs här vad jag minns.En följdfråga på TS: Hade ni runalongs?
Jag hade, hästar var de dock såklart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inga runalongs här vad jag minns.En följdfråga på TS: Hade ni runalongs?
Oj, är det en grejEn följdfråga på TS: Hade ni runalongs?
Ibland har jag en slåtterbalk som liksom slår och krattar längs med bilen, så jag kan definitivt relateraOj, är det en grej
Jag som alltid ska vara lite tvärtemot har en följeslagare då jag ganska regelbundet är tvungen att köra längre sträckor. Men... det är varken en häst, vinthund, varg, drake eller annat normalt.
Det är en allt-i-allo maskin
Den ställer i ordning vägen och de närmaste omgivningarna. Den smälter asfalten på nytt och jämnar ut den så att den blir ny, jämn och svart, i perfekt tjocklek. Den sållar igenom de bärande lagren av vägen och plockar bort de delar där det finns för mycket lera, och plockar in grus från åsen brevid i stället. Den flyttar bort buskar som börjar sträcka sig för nära vägen och hittar en bättre växtplats. Den bränner upp lupinerna och placerar askan 5 cm under markytan som näring för andra växter. Den rätar till trafikmärken som lutar, ser till att alla lyktstolpar står på exakt 50 m (eller vad det nu ska vara) avstånd från varandra, och målar perfekta vägmarkeringar.
Ja och givetvis bygger den en cykelväg på ena sidan vägen, och en grusad ridväg på andra sidan.
Behöver jag säga att jag ofta kör på lite halvdåliga vägar
Maskinen är däremot inget jag hade med mig som barn, den är relativt nyuppfunnen.
Japp, slåtterfunktion finns också plus en massa annat beroende på behov där och då.Ibland har jag en slåtterbalk som liksom slår och krattar längs med bilen, så jag kan definitivt relatera
Ja, samma här. Min häst sov bredvid mig på min matta under sängen. Men nån gång när jag var i övre åldern för låtsasleken mental omvandlade jag det till hundar, det var rimligare att hundar följde med till skolan och så än hästar.Precis så. De var alltid med! Jag hade mina akvariefiskar i midjehöjd genom huset också - det minnet är så klart, liksom den där jäkla hästen som bodde ute i den gamla övergivna trätrailern.
Och så undrar folk varför jag ibland inte ville leka med andra barn, jag hade ju så mycket annat att göra.
Vilken är skillnaden mellan dagdrömma och skapa värld o leva i?Jag tror de flesta dagdrömmer med jämna mellanrum, men att skapa en egen värld och stundtals leva i den är annorlunda.
Jag pratade nog aldrig med någon annan om min fantasivärld heller i och för sig. Jag vet inte om det är vanligt eller ovanligt att barn gör det.