Lathet med passet

LillaVita

Trådstartare
Köpte hästen för lite mer än ett år sedan men varit lite lat :o.
Har inte ändrat ägare i hans pass (däremot står jag ju såklart som ägare i ägarbeviset!).
Men hur ska jag göra? Vill ju stå som ägare i passet med, utifall att någonting skulle hända, så att det förra ägaren inte blir inblandad! :crazy:

Sv: Lathet med passet

Har ett halvblod. När vi köpte henne så skickades ägarbytet direkt till ASVH för registrering. När registreringen kom tillbaka så fanns en klisterlapp med mina uppgifter med som sattes in i passet. Vet inte exakt hur det funkar i de andra rasförbunden men troligen något liknande. Kan tillägga att när det gäller fullblod så är det fullblodsföreningen som vill ha in ett skriftligt ägarbyte för registrering, och du som ägare får ett A4 papper med dina uppgifter som bevis tillbaka.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lathet med passet

Men kolla då på rasföreningens hemsida o skicka in passet enligt deras instruktioner.....:idea:

I vissa föreningar får man betala lite mer efter en viss tidsgräns.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 733
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka