Okej okej, låtar som träffade mig rakt i hjärtat när jag hörde deras musik/melodi/röster har jag gott om!
Wings - Birdy (hennes röst är bara så ... åh! Hennes röst känns så längtansfull att det drar i ens själ att höra den
den kan jag lyssna på om och om igen..!)
Young And Beautiful - Lana Del Rey (rösten är rent av magisk, nu låter jag som en skiva på repeat men även här är rösten så längstansfull att det rör min själ
jag har ingen koppling egentligen till texten då jag har ingen partner men hon sjunger så vackert att det väcker känslor och en längtan i mig.)
King and Lionheart - Of Monsters and Men (det är något med melodin och hennes röst
bevis på att det ibland räcker med en "enkel" repeterande text för att ändå slå till så hårt, det väcker en slags passion i hjärtat.)
You're Somebody Else - Flora Cash (så vacker röst och melodi)
Circles - Greta Svabo Bech (nu repeterar jag mig själv igen men så vacker röst och melodi fastän alla dessa på listan är annorlunda och lika värda att lyssna på.)
Ovan var lite lugnare låtar men nedan kommer snabbare låtar:
All Of Me - Fivefold (det är något med rösten i hur sångaren avslutar vissa ord som jag älskar)
The Kids Aren't Alright - The Offspring (älskar tempot tillsammans med rösten)
I Will Not Bow - Breaking Benjamin (okej, här är en som jag connectar med texten del också, en riktig power låt full med tempo! Men även vacker röst.)
Jag har märkt att när jag älskar en låt av en artist, så når ofta dennes andra låtar inte upp till samma nivå för mig - att det är något särskilt med musiken/melodin/rösten i en viss låt som gör att jag faller för just den
Flera av dessa artister från listan ovan känner jag inte till deras andra låtar.
Jag lyssnar och tittar dock på en del fanvids på youtube och får tag på ny musik därifrån oftast så det är nog lite dels starka känslor från dessa videor som inger mig lite nostalgi när jag lyssnar på dem igen.