Låt oss prata om posten

Nu är jag rätt irriterad... Jag blandade ihop två mejlfakturor från Klarna, betalade tydligen endast en så absolut att jag får ta påminnelseavgift men ingen påminnelse dök upp så jag insåg inte misstaget. När det väl kom så betalade jag direkt. Får ett sms från Klarna att det gått vidare till inkasso och inser att påminnelsebrevet varit på vift över 2 veckor innan det kom till mig. Så det är bara att betala 180 i inkassoavgift och det är pengar som jag hade behövt. De har tidigare tappat bort någon räkning och tappat ett mindre paket/brev ute vid cyklarna... Pfft. Även en bok med snabbfrakt var också försvunnen ett tag.

Då är även jag drabbad.

Mitt trådlösa modem skickades 6/10 och är fortfarande på väg enligt postnords hemsida.

Ingen avi har dykt upp via sms eller i lådan.

Och jag med. Föraren försökte leverera paketet i onsdags eftermiddag, jag var hemma men eftersom jag inte visste att det var hemkörning och således inte visste när dom skulle komma så fastnade dom på portkoden. Inte så mycket att göra. Ringde och fick reda på att jag hade ett gratis utkörningsförsök till på mig. Bara boka. Idag försökte jag boka och fick välja på 9-11 eller 12-14. Ska jag behöva ta en dags ledigt för att få hem mitt paket? Nu får jag åka 2,5 mil enkel resa för att hämta det...

Till de postanställda i tråden, vad betyder ett överkorsat B på brevlådan? Jag får ju fortfarande post så det betyder iaf inte att de inte tänker dela ut till mig längre, men mina grannar har B utan rött kryss över. :confused:

Till de postanställda i tråden, vad betyder ett överkorsat B på brevlådan? Jag får ju fortfarande post så det betyder iaf inte att de inte tänker dela ut till mig längre, men mina grannar har B utan rött kryss över. :confused:

Aldrig hört talas om. Generellt brukar vi inte sätta något på utsidan av kunders postlådor.

Hos oss är det DHL som är hatobjektet. Någon administratör hos dem har lagt in vilket utlämningsställe som gäller för vårt postnr, problemet är att det är vatten emellan. Man kan iof ta två färjor för att komma dit, och sen två för att komma hem igen.... gissa hur lång tid det tar. Vi är många som ringt många gånger. Och för några år sen ringde ngn chef upp mig och sa att det jobbade på det. Att vi skulle få utlämningsställe i vår egen kommun, längs vår bilväg. Men verkar vara en svår programmering, vi får fortfarande göra en dagsutflykt med fyra färjor för att få paketen.

Jag har hört att Bring har gjort så och det är inte populärt hos lådägarna

Har mig veterligen inte haft någon borttappad post, men får väl erkänna med skammens rodnad att jag *hosthost* en gång när jag glömde en läkargrej skyllde på att kallelsen inte kom för att slippa betala avgiften :o

Just när det gäller utkörning av paket har jag dock dåliga erfarenheter och tre gånger fick jag ringa och bråka om att jag visst var hemma. Men sedan lärde jag mig att ringa samma morgon och påpeka att jag var hemma hela dagen och att de skulle dokumentera det och sedan ringa varannan timme och säga samma sak. Då har de alltid kommit som de ska, även om de kom kvart i sex en gång :cautious:

De har fått hård konkurrens, PostNord. Bring utmanar angående sämsta logistikföretaget...

14731301_1112459025516736_8592573213070011630_n.jpg

Jag undrar hur många gånger man kan korrigera mått och vikt på ett och samma paket. En vän på FB föreslog att det var något levande i det... Då vill jag INTE ha det, håller just på och vräker möss ur bilen så behöver inga fler ;)
Jag tänker att de har råkar spilla ut lite av innehållet (flera gånger) och därför måste lappa ihop det igen, kanske ev. lägga det i en mindre förpackning helt och håller och det är därför.

Jag tänker att de har råkar spilla ut lite av innehållet (flera gånger) och därför måste lappa ihop det igen, kanske ev. lägga det i en mindre förpackning helt och håller och det är därför.

Än mer spännande eftersom det inte finns nåt att spilla ut. Det ska vara en pannlampa i paketet. Utan fripassagerare ;)

Jag undrar hur många gånger man kan korrigera mått och vikt på ett och samma paket. En vän på FB föreslog att det var något levande i det... Då vill jag INTE ha det, håller just på och vräker möss ur bilen så behöver inga fler ;)
Korrigera vikten????? Av vilken anledning , seriöst?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka