Låt oss prata om posten

Undrar om det är så de resonerar, för jag har nästan alltid några av grannes brev fast de lägger ändå "för syns skull" några i deras brevlåda samtidigt. Varför inte alla deras brev i deras låda? Jag varken heter Håkan eller liknar honom. :confused:

Senast var tre brev till honom och ett till mig i min låda, samtidigt hade de flera brev till sig i sin låda. Försöker de säga någonting, flytta ihop så hamnar breven rätt? :cautious:
:laugh::laugh::laugh::laugh:

När brevbäraren ignorerar faktumet att paketet är alldeles för stort för brevinkastet och pressar in det med våld . . :nailbiting: Det fastnade såklart mot skruven i brevinkastet och slets sönder så till den milda grad att brevbäraren fick låna en kniv och operera ut vad som en gång var ett emballage. Innehållet var i alla fall helt. :banghead:

Tror dessutom en liten försändelse till mig är på vift. Bah.

När brevbäraren ignorerar faktumet att paketet är alldeles för stort för brevinkastet och pressar in det med våld . . :nailbiting: Det fastnade såklart mot skruven i brevinkastet och slets sönder så till den milda grad att brevbäraren fick låna en kniv och operera ut vad som en gång var ett emballage. Innehållet var i alla fall helt. :banghead:

Tror dessutom en liten försändelse till mig är på vift. Bah.

Eller när alla brev är mosade i botten på brevlådan eftersom brevis manglat ner ett paket ovanpå dem :banghead:

Om brevbäraren lyckas med det här blir jag imponerad, det är rejäla lådor som sitter på rad på ett mindre staket typ (uppsatt enkom för lådorna) :D
Det här var en hemsnickrad snyggt målad låda :o, som tur var upptäckte grannen som var semestervakt det och lagade lådan. Jag bad om ursäkt 1000 ggr men han tyckte att det var väl ingenting. Nähä.

Eller att lådan lossnar och faller i backen :o. Har aaaaldrig hänt mig :eek:

Jag hade en hemsk flashback i helgen! Hoppade in och körde lite övertid söndag kväll, körde då på fler postnummer än jag normalt sett gör men där jag kört för många år sedan innan turerna blev mer bundna till postnummer. Kör ner på en grusväg, känner igen husen, kommer till min destination, vänder runt på gårdsplanen och inser att det är stället där jag körde ner en postlåda min första sommar :eek: Jag hade helt glömt den ångesten. Tur det var under övning så min handledare redde ut det hela då jag vart helt sönderstressad :nailbiting:

Jag tänker inte klaga eftersom det verkar som jag kommer få mitt paket men man blir ju lite fundersam ändå när man kollar historiken. De har alltså skickade från Jönköping till Hisings Backa (Göteborg) sedan har den skickats tillbaka till Jönköping (eftersom min adress dessvärre är okänd) och nu är den lyckligtvis tillbaka i Göteborg (Mölndal) och de verkar ha hittat till min dörr eftersom jag fick lappen igår om att de försökt leverera men jag var inte hemma (vilket jag inte var).

Sändningen har lastats för utkörning.
2016-12-15 07:56 431 53 MÖLNDAL
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
2016-12-15 02:45 431 53 MÖLNDAL
Försök har gjorts att leverera sändningen, men det fanns ingen på plats. Mottagaren underrättas.
2016-12-13 12:43
2016-12-13 07:44 431 53 MÖLNDAL
2016-12-13 06:02 431 53 MÖLNDAL
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
2016-12-12 22:31 556 52 JÖNKÖPING
Adressen är dessvärre okänd för Posten/Bring.
2016-12-12 02:25 422 46 HISINGS BACKA
Sändningen har sorterats och skickats vidare.
2016-12-12 01:58 422 46 HISINGS BACKA
Mått/vikt på sändningen har korrigerats. Sändningen har vidaresänts till mottagaren.
2016-12-09 12:56 553 03 JÖNKÖPING

Jag tänker inte klaga eftersom det verkar som jag kommer få mitt paket men man blir ju lite fundersam ändå när man kollar historiken. De har alltså skickade från Jönköping till Hisings Backa (Göteborg) sedan har den skickats tillbaka till Jönköping (eftersom min adress dessvärre är okänd) och nu är den lyckligtvis tillbaka i Göteborg (Mölndal) och de verkar ha hittat till min dörr eftersom jag fick lappen igår om att de försökt leverera men jag var inte hemma (vilket jag inte var).

2016-12-15 07:56 431 53 MÖLNDAL
2016-12-15 02:45 431 53 MÖLNDAL
Försök har gjorts att leverera sändningen, men det fanns ingen på plats. Mottagaren underrättas.
2016-12-13 12:43
2016-12-13 07:44 431 53 MÖLNDAL
2016-12-13 06:02 431 53 MÖLNDAL
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
2016-12-12 22:31 556 52 JÖNKÖPING
Adressen är dessvärre okänd för Posten/Bring.
2016-12-12 02:25 422 46 HISINGS BACKA
2016-12-12 01:58 422 46 HISINGS BACKA
Mått/vikt på sändningen har korrigerats. Sändningen har vidaresänts till mottagaren.
Klassiker hos Bring att skicka runt helt irrationellt

Klassiker hos Bring att skicka runt helt irrationellt
Fast kan ha varit att den blev felsorterad och skickad ut med fel distrikt, dvs då returnerar man den och så sorteras den rätt och körs ut igen.
Vet inte hur posten/ bring gör iofs. Men på tidningarna är det i alla fall så :o.

Fast kan ha varit att den blev felsorterad och skickad ut med fel distrikt, dvs då returnerar man den och så sorteras den rätt och körs ut igen.
Vet inte hur posten/ bring gör iofs. Men på tidningarna är det i alla fall så :o.

Ja och det är en klassiker hos Bring att skicka fel. Femton gånger. Every time..

Jag fick ett paket häromdagen. Eller det är egentligen lite oklart när det levererades eftersom det stod utanför dörren när jag gick till jobbet på måndagen. Alltså någon gång mellan 21 på söndagkvällen och 7.20 på måndagmorgonen har det lämnats där. Vet egentligen inte heller om det var PostNord eller Bring eller någon annan som lämnade det. Märkligt är det oavsett :p

Någon mer än jag som inväntar paket från posten så här under julaftonsveckan? :crazy::nailbiting:

Sambon har beställt en julklapp till mig som skulle ha kommit senast igår (viktigt då han rest bort idag och därmed inte kan hämta ut det, såå han beställde expressfrakt) - men den har inte kommit än.
Hittade som tur var hans pass så jag får hämta ut det själv när paketet kommer :p

Jag fick ett paket häromdagen. Eller det är egentligen lite oklart när det levererades eftersom det stod utanför dörren när jag gick till jobbet på måndagen. Alltså någon gång mellan 21 på söndagkvällen och 7.20 på måndagmorgonen har det lämnats där. Vet egentligen inte heller om det var PostNord eller Bring eller någon annan som lämnade det. Märkligt är det oavsett :p

Då är nästa fråga: Har du beställt något och är det ditt namn på paketet? :D

Då är nästa fråga: Har du beställt något och är det ditt namn på paketet? :D

Innehållet är en grej jag ska testa åt ett företag så leveransen är rimlig och ja det är mitt namn på paketet. Det är inte heller någon av mina närmaste grannar som har fått paketet först. (Och vore det så hade de lämnat paketet direkt de fått det, inte sent på söndagkvällen :p )

Någon, postnord eller ica, har tappat bort ett av mina paket. Fick en avi i brevlådan om att paketet fanns att hämta (såndär avi där de klistrar en remsa på paketet och den andra är kvar på lappen) och på ica säger det att paketet inte finns.

Paketet har alltså funnits i min stad. Nu är det borta.

Väntar leverans till klubbhuset från ett av postens konkurrenter idag.
Skickat skriftlig fullmakt att de kan lämna av det i foajen som står olåst OCH att det finns ramp hela vägen till dörren.
Ska bli sjukt spännande se var det hamnar någonstans :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka