Låt oss prata om posten

Sambon har beställt en julklapp till mig som skulle ha kommit senast igår (viktigt då han rest bort idag och därmed inte kan hämta ut det, såå han beställde expressfrakt) - men den har inte kommit än.
Hittade som tur var hans pass så jag får hämta ut det själv när paketet kommer :p

Julklappen kommer ju åtminstone vara inslagen när du får den :D

Själv väntar jag på två postnordleveranser, det ena är förhoppningsvis här i morgon och går att spåra men det andra går som vanligt brev och jag är lite rädd för att det kanske försvinner så här i julstressen.

Sedan har Schenker lyckats köra runt ett paket några extra varv runt kommunen verkar det som, det står bara "försenat" tre gånger vid olika tidpunkter i spårningen från det att paketet hamnade i min stad. Det är en julklapp som borde varit här förra veckan. Kommer det inte innan torsdag (inofficiellt julfirande) blir jag lite ledsen faktiskt.

Julklappen kommer ju åtminstone vara inslagen när du får den :D

Själv väntar jag på två postnordleveranser, det ena är förhoppningsvis här i morgon och går att spåra men det andra går som vanligt brev och jag är lite rädd för att det kanske försvinner så här i julstressen.

Sedan har Schenker lyckats köra runt ett paket några extra varv runt kommunen verkar det som, det står bara "försenat" tre gånger vid olika tidpunkter i spårningen från det att paketet hamnade i min stad. Det är en julklapp som borde varit här förra veckan. Kommer det inte innan torsdag (inofficiellt julfirande) blir jag lite ledsen faktiskt.

Inslagen.... Inte nödvändigtvis. Mamma beställde en julklapp till mig från Elgiganten. Skiten kom utan ytterkartong. Etikett klistrad på produktkartongen. Hepp...

Skulle skaffa mig en ny mobil i torsdags. Väldigt peppad att få den direkt då jag dragit ut på det ett år! Besvikelsen blev dock total när det visade sig att de inte hade någon vettig mobil i lager utan var tvungna att beställa, i bästa fall skulle jag få den innan jul men förmodligen efter årsskiftet :arghh:
Förvåningen blir därför total när jag dagen efter får ett sms att jag har paket från företaget, min mobil hade redan kommit O_o vet inte om jag ska prisa postnord för ovanlighetens skull eller vilket företag som nu körde paketet, men jag blev väldigt förvånad och glad :D

Klassiker hos Bring att skicka runt helt irrationellt

Tack! Nu fattar jag varför min hushållsassistent gick från Mölndal till Jönköping och sen tillbaka till Mölndal innan den skickades till mig när jag köpte den för några veckor sen.
Då ringde jag ändå företaget och frågade när dom trodde jag skulle ha den (beställde och betalde på en onsdag eftermiddag) och då sa dom att jag lätt skulle ha den på fredag för det var ju en enkel väg att köra den till mig (alltså inga Norrlandsrundor eller Gotland) men icke. Men då fattar jag nu :p
Den kom på måndagen och inget bakat blev det på helgen..

En bil stannade och lämnade av ett paket med mina egengjorda almanackor på barnen jag beställt häromdagen som postnord levererat. Dom hade dumpat dom hos någon annan. Väldigt snällt av personen att komma förbi med dom, det var ändå ett värde av 600 kr och ett flertal julklappar som gått förlorade för att dom gjort bort sig.

Väntar på paket, men från Kina. Väntat sen 14 november och postnord är dom som levererar när det kommer till landet. Det borde ha kommit till nu så jag tror, eller det känns förlorat. Det var tösens julklapp och det finns ju inga att köpa här i Sverige så jag hoppas det inte tappats bort :(

Någon, postnord eller ica, har tappat bort ett av mina paket. Fick en avi i brevlådan om att paketet fanns att hämta (såndär avi där de klistrar en remsa på paketet och den andra är kvar på lappen) och på ica säger det att paketet inte finns.

Paketet har alltså funnits i min stad. Nu är det borta.

Vad står det på nätet om du slår försändelsen nummer?

Inslagen.... Inte nödvändigtvis. Mamma beställde en julklapp till mig från Elgiganten. Skiten kom utan ytterkartong. Etikett klistrad på produktkartongen. Hepp...

Det låter som när jag fick hem min datorskärm från Netonnet. Produktkartong+sändningsetikett :arghh:

Mitt paket dök upp i dörren idag, bokstavligen. Det var så pass massakrerat av brevbäraren att emballagebanden, sådana hårda i plast, var helt sönderslitna och det gick knappt att få loss ur brevinkastet. Hur jag vet att det var brevbärarens fel? Jag var på andra sidan dörren i full färd att föna håret när ett par kuvert damp ner och dörren började gnissla.

Visserligen inte PostNord men jag väntar på en sadel. Som sedan 15/12 är på väg till sortering. Långt från Knutby till Spånga just nu verkar det som. Tur att jag har tid att vänta till i maj typ :rofl:

Väntar leverans till klubbhuset från ett av postens konkurrenter idag.
Skickat skriftlig fullmakt att de kan lämna av det i foajen som står olåst OCH att det finns ramp hela vägen till dörren.
Ska bli sjukt spännande se var det hamnar någonstans :cool:

Det kom fram och det VAR inställt innanför dörren (visserligen precis innanför så man nästan snubblade på det men ändå :rofl:)

Jag fick ett paket häromdagen. Eller det är egentligen lite oklart när det levererades eftersom det stod utanför dörren när jag gick till jobbet på måndagen. Alltså någon gång mellan 21 på söndagkvällen och 7.20 på måndagmorgonen har det lämnats där. Vet egentligen inte heller om det var PostNord eller Bring eller någon annan som lämnade det. Märkligt är det oavsett :p
Tidningarna lämnar också paket :) inte några jätte stora eller så ofta men ibland så gör vi det :).

Nån har säkert redan nämnt det men jag har missat inlägget - det när man sitter och väntar på ett paket - och bilen bara bromsar in, lägger en lapp i brevlådan och kör vidare!! En lapp där det står att man försökt dela ut paketet men "ingen var hemma"!!! Jag tror dom har jättebråttom och ids inte kliva ur bilen och knacka på. Istället går paketet tillbaka till Malmö (!) och finns i bästa fall att hämtas upp på ICA en dag eller två senare. Händer OFTA, även enligt ICA:s postpersonal! Som vill att man ska klaga skriftligt.

En av killarna som delar ut paket har dessutom själv talat om, att har man hund så vägrar han att överhuvudtaget gå in på tomten. Oavsett om hunden syns till eller ej. Han visar gärna upp ett litet ärr på ena armen, från ett hundbett. Visst, hundrädd får man vara, men då kanske man har lite fel jobb....? Vart och vartannat hus har väl hund numera!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka