Låt oss prata om posten

Hur gör man när posten tappat bort ditt paket? Skulle få det efter senast tre dagar och hade efter femte dagen (då jag behövde paketet) fortfarande inte fått ett avi, så jag traskade ner till postkontoret för att se om dom hade paketet ändå då jag började få panik. Enligt dom så skulle paketet va skickat dit men ingen kunde hitta det. Han ringde runt till alla som haft med paketet att göra men dom påstår att det blivit levererat, vilket det inte har. Så mest troligt är paketet borta någonstans.
Så hur gör jag nu? Och vad får man tillbaka? Ska ju självklart ha pengarna för paketet men får man något extra eftersom det inte kom i tid? Kommer behöva skicka tillbaka paketet om det skulle komma försenat, får jag fortfarande pengar då?

Hur gör man när posten tappat bort ditt paket? Skulle få det efter senast tre dagar och hade efter femte dagen (då jag behövde paketet) fortfarande inte fått ett avi, så jag traskade ner till postkontoret för att se om dom hade paketet ändå då jag började få panik. Enligt dom så skulle paketet va skickat dit men ingen kunde hitta det. Han ringde runt till alla som haft med paketet att göra men dom påstår att det blivit levererat, vilket det inte har. Så mest troligt är paketet borta någonstans.
Så hur gör jag nu? Och vad får man tillbaka? Ska ju självklart ha pengarna för paketet men får man något extra eftersom det inte kom i tid? Kommer behöva skicka tillbaka paketet om det skulle komma försenat, får jag fortfarande pengar då?

Det måste du läsa dig till i villkoren för vald tjänst. Oftast så när paketet är konstaterat borta, vilket kan ta tid, så får man ut för värdet + frakten. VEM som får pengarna varierar, men oftast avsändaren, det är ju avsändaren som ska sända dig en ny vara/betala tillbaka dina pengar oftast.

Dock så brukar man sällan få mer än på sin höjd frakten tillbaka om de inte håller leveranstid. De brukar friskriva sig rätt fint mot det.

Men du måste läsa villkor/avtal för vald tjänst.

Det är inte sant, verkar som 2 paket kommer idag och idag kan inte jag och det får inte hamna hos ombudet för jag kan inte få hem det.
Blir att ringa och kolla om dem slagit sig eller frivilligt segar till imorgon annars ska jag be dem om det.
Ett hade kunnat komma igår enligt företaget men...
Känns knepigt men inget val.

:rofl::nailbiting:

Här har de slutat lägga posten i rätt låda, om alla tre står på samma ställe så måste det väl kvitta vem som får posten?

:banghead:Ena klar men andra strul för företaget inte gett uppgifterna hos postnord, telefonkö jag har inte tid med detta.
Ska ringa Postnord sen med, igen.

Här har de slutat lägga posten i rätt låda, om alla tre står på samma ställe så måste det väl kvitta vem som får posten?
Undrar om det är så de resonerar, för jag har nästan alltid några av grannes brev fast de lägger ändå "för syns skull" några i deras brevlåda samtidigt. Varför inte alla deras brev i deras låda? Jag varken heter Håkan eller liknar honom. :confused:

Senast var tre brev till honom och ett till mig i min låda, samtidigt hade de flera brev till sig i sin låda. Försöker de säga någonting, flytta ihop så hamnar breven rätt? :cautious:

Ny kö, plats 28, detta går ju bra ska snart iväg med men fick ju val att låta dem ringa mig när det är min tur, bara hoppas det fungerar.
Inte läge när man inte sovit på 3 dygn och tiden är såå fel med allt.
Försöker andas :yuck:

Det här fick jag igår från "PostNord Sverige". Med tanken på kvalitén hos PostNord så hade man kunnat tro att det var på riktigt :laugh:

z9th7pv.jpg

Här har dom dränkt mig i sms-aviseringar, jag har ett paket att hämta ut men det ska få ligga till näst sista dagen :devil: då jag inte behöver det just nu och det började med 4 aviseringar första dan, 3 nästa och 5 tredje dan. Jag tjurig,,,,,,,nää inte alls. :devil:

Igår kl 11 fick jag sms om att jag hade ett paket att hämta ut, idag kl 9 fick jag en påminnelse om paketet. Känns lite överdrivet med att jag har mindre än en dag på mig att hämta ut innan jag får en påminnelse.

Igår kl 11 fick jag sms om att jag hade ett paket att hämta ut, idag kl 9 fick jag en påminnelse om paketet. Känns lite överdrivet med att jag har mindre än en dag på mig att hämta ut innan jag får en påminnelse.

Pojkvännen har fått två påminnelser på paketet som anlände till hans utlämningsställe igår kväll. Tror att de trycker på extra mycket med aviseringarna nu eftersom det är knökfullt pga allt Black Friday-shoppande.

Det är överfullt hos ombuden. Jag fick tre påminnelser på två dagar, men där skrev de i påminnelsen att det är för att det är trångt hos ombudet

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka