Schenker är skräp som privatperson men fungerar bra företag till företag.
Jag tycker att Schenker funkar jättebra för mig som privatperson. Har skickat massor med dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Schenker är skräp som privatperson men fungerar bra företag till företag.
Jag tycker att Schenker funkar jättebra för mig som privatperson. Har skickat massor med dem.
Vi får saker med detta företag på jobbet och det är ofta problem då det kan bli liggandes någonstans och ta väldigt lång tid !Det är ofta vansinnigt lång leveranstid, det är det som är problemet. Men de är ju ofta billigast så man får det man betalar för.
Det är ett mindre kaos på det företaget. Igen. Efter alla omorganisationer och byten av terminaler. Personalen går mer eller mindre på knäna. Hur det ska bli i sommar med vikarier vill jag inte tänka på. Det var fan bättre förr.Beställde förra veckan något från en nätsida (svensk ursprungligen, men med finländsk sida också).
Orderbekräftelsen, att de skickat iväg varorna och fakturan kom snabbt, samma dag tror jag t.o.m. Varorna skulle skickas från lagret i Sverige med PostNord. Jag fick i ett av mejlen försendelse-id:t, men när jag gick in på postnords sida så har det hela tiden bara stått "Avsändaren har skickat information om en försändelse med det här id:t, men vi har ännu inte tagit emot försändelsen. Kontakta avsändaren vid eventuella frågor".
Jag har ju därför självklart börjat fundera om de ens skickat varorna, men så gick jag in på den här tråden idag, och ser efter att skummat lite inlägg att postnord inte är helt, öhm...oproblematiska.
Såå tänkte då att jag när jag kommer hem så ska jag börja luska lite i vilket träd det är jag ska skälla under, men möts istället hemma av en postlapp i brevlådan att jag får hämta mitt paket.
Och försändelsestatusen är fortfarande oförändrad.
Är detta ett vanligt problem hos postnord, och i sådana fall, hur kan de vara så slarviga?![]()