Låt oss prata om posten

Har en bok påväg som är mycket viktig (för mig) och att lägga något värdefullt i händerna på PostNord känns som att luta sig mot ett duschdraperi. Vilken ångest! :nailbiting:

Det billigaste exemplaret ute nu kostar strax över 3500:- exklusive frakt från USA samt tull (det blir väl på vara över 1500 SEK?) så jag hoppas att den som är på väg och betald reser bra med DHL Global. Det som oroar mig är de få kilometer PostNord skall hantera den.

Håller tummarna fram till månadsskiftet då den borde vara här! :eek: In transit säger spårningen nu.

Har PostNord i telefon nu, dem har problem med paketlev. och även interna datorsystemet.
Mitt paket verkar just nu borta :crazy: ev. ombud inte skannat in, Postnord gör vad de kan nu, fått tag i bra människa.
*hoppas på lösning*

40 minuters samtal men ingen lösnng tyvärr.
Jag ska ringa igen senare men fick lite information hur det med tur kan ordna sig bättre än jag hade en aning om så nu hoppas jag att jag får tag på en bra person igen när jag ringer tillbaka.
För tillfället ligger problemet hos ombudet då de inte scannat in paketet så PostNord inte ser/når det.
Jag behöver ha sakerna senast imorgon men kommer ju få vänta till minst måndag.
Förbenat :arghh: att jag inte bara kan hämta det själv hos ombudet, var ju därför jag tog hemleverans.

@Monimaker så med andra ord tror vi att paketet finns där, ligger väl och skräpar på någon hylla.

Om chauffören hade skött sig från början hade det inte varit problem för någon och stackars personen jag talade med hade kunnat få så mycket mera gjort än..egentligen ingenting.. i 40minuter (onödigt!), men det är bara försöka vara lugn och snäll och lösa det.

Nu är det bara hålla tummarna att det kommer på måndag!
4 personal inblandade (!!) och vi har garderat upp med både livrem och hängslen så kommer det inte ska jag ta fram min elaka sida och den är inte snäll alls.

Beställde förra veckan något från en nätsida (svensk ursprungligen, men med finländsk sida också).
Orderbekräftelsen, att de skickat iväg varorna och fakturan kom snabbt, samma dag tror jag t.o.m. Varorna skulle skickas från lagret i Sverige med PostNord. Jag fick i ett av mejlen försendelse-id:t, men när jag gick in på postnords sida så har det hela tiden bara stått "Avsändaren har skickat information om en försändelse med det här id:t, men vi har ännu inte tagit emot försändelsen. Kontakta avsändaren vid eventuella frågor".
Jag har ju därför självklart börjat fundera om de ens skickat varorna, men så gick jag in på den här tråden idag, och ser efter att skummat lite inlägg att postnord inte är helt, öhm...oproblematiska.
Såå tänkte då att jag när jag kommer hem så ska jag börja luska lite i vilket träd det är jag ska skälla under, men möts istället hemma av en postlapp i brevlådan att jag får hämta mitt paket.
Och försändelsestatusen är fortfarande oförändrad.
Är detta ett vanligt problem hos postnord, och i sådana fall, hur kan de vara så slarviga?:confused:

Beställde förra veckan något från en nätsida (svensk ursprungligen, men med finländsk sida också).
Orderbekräftelsen, att de skickat iväg varorna och fakturan kom snabbt, samma dag tror jag t.o.m. Varorna skulle skickas från lagret i Sverige med PostNord. Jag fick i ett av mejlen försendelse-id:t, men när jag gick in på postnords sida så har det hela tiden bara stått "Avsändaren har skickat information om en försändelse med det här id:t, men vi har ännu inte tagit emot försändelsen. Kontakta avsändaren vid eventuella frågor".
Jag har ju därför självklart börjat fundera om de ens skickat varorna, men så gick jag in på den här tråden idag, och ser efter att skummat lite inlägg att postnord inte är helt, öhm...oproblematiska.
Såå tänkte då att jag när jag kommer hem så ska jag börja luska lite i vilket träd det är jag ska skälla under, men möts istället hemma av en postlapp i brevlådan att jag får hämta mitt paket.
Och försändelsestatusen är fortfarande oförändrad.
Är detta ett vanligt problem hos postnord, och i sådana fall, hur kan de vara så slarviga?:confused:
Det är ett mindre kaos på det företaget. Igen. Efter alla omorganisationer och byten av terminaler. Personalen går mer eller mindre på knäna. Hur det ska bli i sommar med vikarier vill jag inte tänka på. Det var fan bättre förr.

@Korven Okej, bra att veta. Nu är det ju i.o.f.s. inte så ofta jag beställer något som skickas från Sverige, men ibland händer det ju sig, så då kan det vara bra att ha i åtanke att försendelsestatusen inte alltid är att lita på (har aldrig förr varit med om det dock).
Tycker synd om personal som kan tvingas arbeta som dårar och ändå "få skit" bara för att någon annan tänkt ut någon "förbättring".

Ähh nu blir jag lite grinig. Beställde lite grejer i helgen och söndag kväll får jag ett mail att paketet är skickat. Skit bra tänkte jag då jag helst hade velat haft grejerna till denna helgen. Nu går jag in för att se vart det tagit vägen och ser att det är lastat för distribuering, och sen ser jag meddelandet att den hade sorterats fel och kommer bli försenat :wtf:

Mer vatten på min kvarn:

Förra året innebar ett dubbelt lågvattenmärke för Postnord, tidigare Posten. Den uppmätta kvaliteten i posthållningen nådde ”unikt” låga nivåer medan antalet klagomål nådde osannolika 100 000.

Jorå.
http://www.svd.se/bottennapp-for-postnord-samst-pa-artionden/om/svd-granskar-postnord

Dock väldigt ledsamt att läsa att personalen mår allt sämre :(

Postnord är fortfarande ett av Nordens största företag med cirka 35 000 anställda. Men det är en minskning med nära 20 000 sedan fusionen med den danska posten för åtta år sedan. Antalet personer som slutat är i själva verket betydligt högre, personalomsättningen är hög.

Just nu har jag ett paket som åker sightsseing runt mellansverige, har passerat mitt utlämningsställe 4 ggr och bara åkt vidare nån annanstans. Ganska viktigt paket då det innehåller reservdelar till en minilastare som ska gå i daglig drift på ett lantbruk. Postnord + efterblivna = sant! :banghead: :turd:

Just detta resulterar i att en elektronikleverantör mister ännu en kund då dom envisas att dels skicka allt i bautakartonger, gärna delat på flera kollin fast det räckt att skicka ett liiitet vadderat kuvert med alltihop i samma och dels vägrar byta fraktfirma. UPS däremot, dom ställer in paketen i hallen även om ingen öppnar. :heart

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka