F
fotis
Sv: Lasthjälp!!!
Tack ska kolla där!!!
Tack ska kolla där!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fotis skrev:Åh, låter som du förstått vilken typ av häst det är...
Ska genast provaFilosofen skrev:Hörru hojta på California Swede hon bor ju i Dalarna och har hjälpt folk m lastningsproblem.
sudden2006 skrev:Idén om att binda för ögonen på hästen är inte då dum.. Men långsiktigt är det en dålig idé. Vissa hästar kan bli galna av det. Kan vara bra om man köper en häst som tvärvägrar att gå in och man måste få hem den. Jag tror att du har en häst som bestämmer över dig. Han är ledare inte du. Markträning , markträning markträning! DU måste vara ledare Tar för lång tid att förklara det här men, jag har sagt det innan och jag säger det igen. Ut o promenera med hästen i grimma o grimskaft. DU bestämmer hur stort utrymmet mellan dig o hästen ska vara vare sig du går framåt eller bakåt. Kan tyckas att detta inte skulle ha med transporten att göra men prova ett tag får du se. Jag vet ju i övrigt inte hur du hanterar din häst eller hur han är, vissa individer är starkare än andra. Det finns en annan typ av NH folk som piskar sina hästar och eller knäcker hela psyket hos hästarna. Så ta det lugnt. Man måste tänka på att hästar såväl som människor är olika individer och personligheter och dessa får man inte förstöra. Resultatet kan på en psykiskt knäckt häst även märkas rangmässigt i hagen, de kan även bli griniga vid olika andra situationer som vid utfodring etc. Mina egna hästar leds aldrig i grimskaft, de följer sina ledare (oss). De är heller aldrig uppbundna vid skötsel och sadling. Så var dom redan som unghästar. Enbart med våra promenader. Men å andra sidan är hästar starka djur som man måste kunna hantera säkert. Leta litteratur träna i rundkorall, men inte förrän du är säker på hur du ska göra. Börja med att promenera.
fotis skrev:Han skulle bara springa rakt igenom, han har lärt sig att allt ger vika om man trycker på!!! Har visserligen blivit lite bättre sen vi köpte honom, men bara mot folk! Men han försöker gärna kliva över en ibland. Men staket, boxdörrar, mindre träd osv...han bara trycker på.
Att jag inte tänkt på det!!!!Angely skrev:Rullband? Borde ju vara himla smart, bara att rulla in hästen