Läskig duschkabin

Trissa

Trådstartare
Jag flyttar snart ihop med en duschkabin som jag tyvärr måste stå ut med ett tag. Det är kalkavlagringar och missfärgningar (järn?) i den. Tips på bästa sättet att få den fräschare mottages tacksamt!

Jag flyttar snart ihop med en duschkabin som jag tyvärr måste stå ut med ett tag. Det är kalkavlagringar och missfärgningar (järn?) i den. Tips på bästa sättet att få den fräschare mottages tacksamt!

Rengöringsmedel som innehåller syra, toarengöring brukar fungera bra. Ger det sig inte av det brukar jag köra med utspädd saltsyra för det har jag alltid hemma pga jobbet! :p

Kalkbort eller kalkrent (jag kommer inte ihåg vad den heter) är också bra, finns billigt på ÖoB och Dollarstore.

Kalkosan är fantastiskt. På städbutiker för proffs finns också vettiga kalkborttagningsmedel (kolla bara så det inte är mask och handskar som gäller vid användning).

Jag använder själv Kalkosan mycket (finns ofta på välsorterade livsmedelsbutiker, ibland vid städ, ibland vid kaffefilter). I de fall det är tuffa kalklagringar (runnit i toastolen och blivit missfärgningar) lägger jag indränktpapper som fäster på toaväggen och som sedan får sitta ett tag. Då är det bara att spola efter ett tag, allt borta.

Järn tror jag tyvärr är svårare att få bukt med, om det inte fastnat i kalkavlagringarna och går bort när kalken löser sig.

Rengöringsmedel som innehåller syra, toarengöring brukar fungera bra. Ger det sig inte av det brukar jag köra med utspädd saltsyra för det har jag alltid hemma pga jobbet! :p

Kalkbort eller kalkrent (jag kommer inte ihåg vad den heter) är också bra, finns billigt på ÖoB och Dollarstore.
(Hessa) Kalkbort läser jag , finns på ÖoB

Ättika är ju enklast :p Fast nu har du redan köpt kalkosan. Men ättika finns i alla mataffärer, kostar 11-12kr flaskan. Nån matsked och lite vatten så fräser det bort allt kalk i vattenkokaren, duschen eller vad man nu ska ha det till. Även blanda ättika och vatten i sprayflaska och ha och städa med. Spegeln i badrummet blir skinande ren av blandningen till exempel :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 899
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 650
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar