R

reykurboy

Någon som prövat med laserbehandling på era hästar?? Isåfall med vilket resultat? och vad tyckte ni??

Vill ha lite erfarenheter.... :)

Sv: Laser!!

Jag har provat på min ponny! =) Kombination-laser, massage, liniment. Hon är en ganska sprallig häst som lätt får spänningar. Tyckte det funkade bra, men man måste nog göra det några ggr innan man ser resultat. Och kanske tom göra det regelbundet. Jag fick åxå tips på hur ja skulle strecha och massera-dagligen :smirk:

Har gett min häst laser i samband med massage, och hon blev av med det onda i sin rygg. Om det nu var massagen eller lasern som gjorde det går ju inte att säja, men kombinationen är väl trolig.

Min kille blev sne efter att ha gått omkull i hagen, och där använde equieterapten (stavas??!?) laser och massage, pluss att vi fick stränga förhållnigsorder. det räkte med en gång. sen hans stela nacke (pga för hög huvudföring/spänning hade det när han kom) behövdes två ggr, nu är han bra.

Jag tycker det är ett bra sätt att behnadla hästen på ihop med massage, och min kille som tycker att allt nytt är mer eller mindre äckligt tyckte inte illa vara.

unghästen (2,5) har fått en laserbehandling i båda framknäna pga galla/svampighet. tycker det är bättre. skall prova en behandlling till snart.

Min satt fast i bogarna och jag lyckades inte lossa honom med massage. Då fick han laser och det räckte med en behandling, han fick även akupunktur den gången.

Jag har själv en lasermaskin och nog märker jag en skillnad allt.Hästen nästan somnar när jag kör och hon blir mkt mkt mjukare..

hade ut ET som upptäckte lite ömmande på en del av ena gaffelbandet. Då behandlade han med laser, sen lindade vi med plastfolie under tre dagar och sen var det helt borta! Så jag vet inte om det var lasern, lindningen eller kombinationen!

linney skrev:
Vart köper man dom där lasergrejjerna då? Å vad kostar dom?

Får man utöva laserbehandlingar utan utbildning?! :o Är isf också intresserad av pris på greijerna!

Mia

Jag vet inte exakt, bara att det är väldigt dyyyyyyyyrt , och då menar jag många tusenlappar, iallafall för att få tag i riktiga grejjer!

Den som min massör har tror jag gick på runt 50000:- Men då är det väl förmodligen riktiga grejer...

*till alla*
Tack för svaren! :) Har nämligen börjat med det på min pålle coh hans eksem är i stort sett helt borta nu! Och hela hästen känns mjukare... Har bara gjort det 2ggr än, men jag tycker att det verkar funka bra!

Nån mer som vill berätta??

denna köpte jag till mig själv men den funkade lika bra till hästen och hunden märkte jag..Vart mkt billigare då=)
Jag gav 2000 för min

Priset är beroende på styrkan och frekvensen.
De lågintensiva laserutrustningarna är ingen större fara att använda själv, ju intensivare desto större risk att bränna sönder vävnad, men de ger ju även en störe effekt av behandlingen.

Försökte pm:a dig, men det funkade inte. Kan du inte skriva till mig och berätta vart du handlade din laser? Vore mkt tacksam.

Till trådskapare: Laser är kanon bra. Värt att använda sig av!
/cj

Jag provade på min ponny för några år sen.
Då i framknä och framkoter.
Med bra resultat=)
Efter ett 10-tal ledbehandlingar så prova vi lasern och det blev då bra..

Ekesemen borta? Var behandlar ni då?
Min dam fick laserbeh på ryggen då hon sträckt sig, hon gillade det skarpt. Somnade nästna - bättre effekt än med massagen. Märkbar skillnad på henne efter varje behandling faktiskt.

Min häst har behandlats med laser ett par grr. Han var regelbundet behandlad av samma "kiropraktor/massör" och laserbehandligen användes samtidigt som hon använde vanlig massage. Jag tyckte att det blev skillnad, men det har alltid blivit förbättring efter hennes behandlingar så jag kan inte säga om det var en tillfällighet eller om det var lasern.

Häst med gaffelbandsskada behandlades med laser i kombination med BoT. Har läkt jätte fint med minimal ärrvävnad...
Även behandlat låsning i käkleden med laser, behövdes bara en gång

Laserbehandlar min trashank till travare en gång i veckan och jag anser det vara övrlägset alla andra terapiformer jag provat. Dessutom är det förhålandevis billigt, 300 kr per gång betalar jag.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
380
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 872
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
317
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 812
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar