Laser - vilken typ, var köper man mm

G

gaah_70

Ja, som rubriken antyder -
1. Vilken typ av laser hjälper mot vad? Läste att t ex koldioxidlaser bara går in någon cenitmeter i huden, och alltså inte kan påverka muskler och senor. Men vad heter andra sorters laser, och hur långt in går de?
2. Var köper man en laser-moj? Och ungefär vad kostar de?
3. Finns det några negativa bieffekter av att "lasra" för ofta?
4. Finns det några kliniska studier på att det fungerar?

Sv: Laser - vilken typ, var köper man mm

Är det verkligen INGEN som kan något om laser ?:confused:

Sv: Laser - vilken typ, var köper man mm

jag har en laser från irradia det är en GaAs 904 nm 240 mW, ljuset når in ca 5 cm, den går utmärkt att anv på både muskler, senor och leder den har jag verkligen haft stor nytta av vad det gäller både folk och fä, så den kan jag rekomendera, optilas har också en bra laser enligt min kompis men den är bra mkt dyrare än den jag har..

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 400
Senast: Petruska
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 796
Senast: Enya
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 077
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 515
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar