toughcookie

Trådstartare
Någon som sitter på ett fantastiskt recept på en smakrik och riktigt krämig lasagne? Gärna en sån som blir allra bäst dagen efter! Jag är inte någon fena på att laga mat och efter Covid litar jag inte helt på mitt smaksinne så en tydligt beskrivning är önskvärd.

Den här är en av mina standardrätter, lagar den flera gånger om året och har nästan alltid några portioner i frysen på vänt till matlådor. Definitivt smakrik, härligt mustig av rödvinet och tomatpurén och delikat på alla sätt men osäker på om den når upp till tillräckligt krämig? Skulle i så fall kunna avhjälpas med ännu mer mozzarella och/eller mer bechamelsås. Tyvärr en person som jag inte vill göra reklam för så den får heta lasagne a la XX i stället.

Lasagne al forno a la XX

Någon som sitter på ett fantastiskt recept på en smakrik och riktigt krämig lasagne? Gärna en sån som blir allra bäst dagen efter! Jag är inte någon fena på att laga mat och efter Covid litar jag inte helt på mitt smaksinne så en tydligt beskrivning är önskvärd.
Jag gör alltid denna (men med vegofärs och vegobacon) och sen blir så jävla god! Godaste lasagnen jag ätit. Nog dags för den igen snart!

https://www.koket.se/vad-blir-det-for-mat/per-morberg/lasagne-bolognese-per-morbergs-recept

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 819
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 369
Senast: Derivata
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 713
Senast: Pilot
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 545
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka