westernsun
Trådstartare
För några timmar sedan, närmare bestämt vid 20 ringde jag min 9 åriga son och sa att det var dags att komma hem, vet att han kan gå lite långsamt ibland. Men när han inte hade kommit hem när klockan var halv nio (porten låses då), ringde jag honom igen. Då gråter han hysteriskt, men jag uppfattar att han säger att han är inlåst, då är det en gubbe som tar telefonen som säger att han låst in min son och har ringt polisen, när jag frågar var och varför, får jag till svar att det får jag veta när polisen kommer hem med min son, sen lägger han på luren. Samtidigt som jag ringer upp igen, tar jag på ytterkläder och säger åt min äldre son att gå till 9-åringens kompis (dom var tillsammans vid tillfället) pappa. Jag pratar med min son och efter ett tag har han lugnat sig lite så han kan tala om var han är, ber att få prata med gubben och kräver av honom att han släpper ut min son, som han då gjorde men jag fick inget svar på varför han låste in honom.
När jag kommit dit bort, kom polisen nästan samtidigt.
Det som kom fram vid samtal med polisen var att min son och kompisen hade busat bla kastat snöboll på rutan (som INTE gick söner) och lagt snö i brevlådan, alltså inget allvarligt (men han lär ju aldrig göra det igen).
Men jag anmälde gubben för olaga frihetsberövande, sen återstår att se vad som händer med anmälan. Men man gör inte så, även OM rutan hade gått sönder ger det ingen rätt att låsa in ett barn.
Ursäkta om det är lite rörigt, men jag är fortfarande upprörd, var tvungen att skriva av mig.
När jag kommit dit bort, kom polisen nästan samtidigt.
Det som kom fram vid samtal med polisen var att min son och kompisen hade busat bla kastat snöboll på rutan (som INTE gick söner) och lagt snö i brevlådan, alltså inget allvarligt (men han lär ju aldrig göra det igen).
Men jag anmälde gubben för olaga frihetsberövande, sen återstår att se vad som händer med anmälan. Men man gör inte så, även OM rutan hade gått sönder ger det ingen rätt att låsa in ett barn.
Ursäkta om det är lite rörigt, men jag är fortfarande upprörd, var tvungen att skriva av mig.