LArinero - Goldstein - Absatz

Zoya

Trådstartare
Är det en stam värd att avla på? Vad vet ni om dessa hingstar. är det dressyr- eller hoppinriktat?

Sv: LArinero - Goldstein - Absatz

Stammen är mkt intressant och jag kan tänka mig att det är en häst som både rör sig och hoppar bra.

Larinero var en holsteinerhingst e Ladalco, Goldstein en hannoveranerhingst e Gotthard, likaså Absatz e Abglanz - en av de "stora hingstarna" på sin tid och som lämnat mkt godkända hingstar och tävlingshästar i båda disciplinerna.

Med andra ord hingstar som lämnat hästar i båda disciplinerna även om de kanske mest synts i hoppning!

Sv: LArinero - Goldstein - Absatz

Larinero född 1985 finns ännu i livet och står på naturlig betäckning.
http://www.gestuet-an-der-schlei.de/17.html
HLP
Dressyr 96,97 (38/73)
Hoppning 119,37 (20/73)
Totalt 99,20 (38 av 73 hingstar)

Avlommeindex
Dressyr 78 (92%)
Hoppning 97 (91%)

Index efter 23 testade döttrar:
Skrittt 86
Trav 84
Galopp 92
Ridbarhet 98
Löshoppning 95
------------------------------------------------------------
Goldstein född 1973 brun i avel 1977-85, blev sedan kastrerad pga sina dåliga avkommor.
Avkommeindex
Dressyr 87 (91%)
Hoppning 76 (89%)

Inga hingstar jag hade tyckt om att ha i stamtavlan.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka