M
marie ireholt
Jag började med NH och western för 5 år sedan.Det har lärt mig mycket och jag har fått en helt ny bild av hur hästen fungerar.Jag märkte även hur lite jag hade fått lära mig av ridskolan när jag var barn.
Jag har nu själv 3 barn.Födda 01,03,05.Pojken som är äldst har börjat plocka mycket med mitt welshsto.Ta in och ut från hagen,borstar-kratsar hovarna på henne,rider,håller i tömmarna när vi kör med sulkyn.
Det svåra för mig är att han inte ger efter med en gång vilket gör att welshen kan bli lite frustrerad.Jag har tränat upp känsligheten bra på alla mina hästar.Det är inte lätt för ett barn att ge efter lika fort.
Hur lär man sina barn bäst att rida?
Vill inte sätta dom på en vanlig ridskola som kostar massor för att "åka" häst.
Tackam för råd!
Jag har nu själv 3 barn.Födda 01,03,05.Pojken som är äldst har börjat plocka mycket med mitt welshsto.Ta in och ut från hagen,borstar-kratsar hovarna på henne,rider,håller i tömmarna när vi kör med sulkyn.
Det svåra för mig är att han inte ger efter med en gång vilket gör att welshen kan bli lite frustrerad.Jag har tränat upp känsligheten bra på alla mina hästar.Det är inte lätt för ett barn att ge efter lika fort.
Hur lär man sina barn bäst att rida?
Vill inte sätta dom på en vanlig ridskola som kostar massor för att "åka" häst.
Tackam för råd!