lära mig slappna av

Sv: lära mig slappna av

Finns det verkligen nått knep? Jag tror det bara handlar om att träna, träna, träna. Varje gång du rider, tänk på hur du sitter, hur du andas, hur du håller händerna osv.

Jag har samma problem, sitter och spänner mig ibland. Jag brukar tänka på en ryttare som jag gillar som har en väldigt snygg och avslappnad ridstil också försöker jag efterlikna henne :)
 
Sv: lära mig slappna av

Träna på att slappna av medan någon longerar hästen! Då kan du koncentrera dig till 100% på vad du gör och nån annan har koll på hästen :)
 
Sv: lära mig slappna av

Har du läst Ett med hästen av Sally Swift? Den innehåller massor av övningar för komma till rätta med bl.a. spänningar. Jag har precis börjat jobba med en instruktör som är utbildad enligt Sally Swifts system (Centrerad Ridning) och tycker att det är utmärkt.
 
Sv: lära mig slappna av

Testa att sänka och slappna av i axlarna, det ger automatiskt en mjukare hand och så spänner du dig mindre :)
 

Liknande trådar

Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 245
Senast: Sar
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 692
Senast: Askur2017
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
541
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
734
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp