Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Finns det verkligen nått knep? Jag tror det bara handlar om att träna, träna, träna. Varje gång du rider, tänk på hur du sitter, hur du andas, hur du håller händerna osv.
Jag har samma problem, sitter och spänner mig ibland. Jag brukar tänka på en ryttare som jag gillar som har en väldigt snygg och avslappnad ridstil också försöker jag efterlikna henne
Har du läst Ett med hästen av Sally Swift? Den innehåller massor av övningar för komma till rätta med bl.a. spänningar. Jag har precis börjat jobba med en instruktör som är utbildad enligt Sally Swifts system (Centrerad Ridning) och tycker att det är utmärkt.
Hundavel & Ras Håller verkligen med här.
Tror även att folk är dåliga på att motionera sina djur och håller dem för feta och då blir de inte så taggade...
Hundträning Jag håller med @Tonto. Boka ett tid för en ordentlig genomgång. Vid vaccinering går det bara att märka det mest uppenbara, om hunden har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.