Lära mig att prutta

Min mage har det omvända problemet, gaserna kommer ut ibland utan att jag vill det. Jag har ibs och min medicin gör mig också mer gasig=mycket gas. Man hinner inte alltid till toaletten för att prutta och dessutom har jag inte tid att vara där var femte till tionde minut. Som tur är har jag eget kontor och fjärtarna är oftast luktfria om jag inte ätit något spexigt. Det finns mediciner på apoteket som kan hjälpa dig att bryta ned gaserna till mindre gasbubblor i tarmen så det inte blir knip och ballongmage om det skulle behövas. Annars kanske du får göra lite avslappningsövningar för att våga släppa ut fisarna ;).

Prova utesluta all mjölk, kan vara så att du är känslig för mjölkprotein. Har du provat att vara utan gluten med?
IBS är en slaskdiagnos man sätter när man inte hittat problemet känns det som. Efter många år med problem (och IBS diagnos) löste sig alla som genom ett trollslag när jag uteslöt all mjölk(protein) ur kosten.

Jag tänker att det kanske handlar mer om HUR du äter snarare än vad.
Är du stressad? Är du spänd när du äter eller är det avslappnat?
Hur fort äter du?

Jag jobbar i dagvård en gång i veckan och äter då med patienter, och dessa dagar blir jag väldigt gasig och får jätteont i magen. Det kan omöjligt handla om maten, för jag kan äta samma mat andra dagar utan dessa reaktioner. Mina kollegor märker samma sak.
Är övertygad om att det beror på att jag är lite på spänn hela den dagen och äter betydligt snabbare än annars.

Ingefära ska väl göra gaserna luktfria, har jag hört eller läst någonstans. Kan ju vara värt att prova om man inte vill osa fjärt.

dagens i-landsproblem. Jag kan inte prutta på jobbet. Stört omöjligt (hjälper inte att gå på wc heller)

Ni kan ju tänka er hur magen känns efter 8 timmar full med gas. Hemma fiser jag sedan hejdlöst i flera timmar, mannen skojar alltid att jasså, har du sparat nu igen.

Hur småfiser man lite diskret under dagen :p

Det handlar om att inte vara så djävla skitnödig, slappna av.

Du kan börja med att slumma till klädsen, komma med otvättat hår, ta av skorna och låt fotsvetten komma ut.

När skrivboret är rörigt och när du obehindrat petar dig i näsan, kommer fisarna den naturliga vägen. :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 518
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II