Lära barn att äta själva

Iittala har jättefina Muminbestick för barn. Även hackman har bra bestick som är exakt som de vuxnas fast mindre.
iittala

6428501158213.jpg

Vi har de längst ned och de tyckte dottern inte alls om att äta med. De övre är i modell med ett av paren vi har (hon har 2 set att äta med). Dom funkar toppen.

Ongen fick bestick i handen/framför sig i samma veva som hon började äta egna portioner riktig mat, vid 6-8 månaders ålder. Hon blir två i slutet på april och äter jättebra ur samma tallrikar/skålar som oss och oftast med ”vuxen”bestick eftersom det ju såklart är roligare. Hon har alltid fått plocka själv med maten på sin tallrik och äter relativt kladdfritt och med stor aptit.

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Badger
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 700
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar