Lär mig allt om nintendo Wii

LinnK

Trådstartare
Jag kommer att under våren försöka lägga undan pengar o köpa ett wii
efter att ha provat hos en bekant och tyckte det var såå kul :banana:

Jag vill veta allt som är bra att veta! Do's and dont's när det gäller vilka spel som är kul osv. :)

Och en till fråga, som kan tyckas fånig men jag vet ju inte då jag knappt kikat på några konsoller live :D
Kan man ha den liggande istället för stående?
Min tvbänk passar den nog inte att ha stående i :(
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Den fungerar alldeles utmärkt att ha liggande också! :D

Det första du ska köpa till är extra wiimote ("fjärrkontrollen") och nunchuk (den lilla dosan med styrspak som kopplas till wiimoten), för wii är roligast att spela tillsammans med andra.

Spel jag rekommenderar:
Rayman Raving Rabbids
Galet kul med massor av minispel och utmaningar. Rätt vrickad humor, sök efter filmer på youtube så får du se! :D Det finns hittills tre spel om jag minns rätt, jag har provat 1:an och 3:an och gillar båda. Det kommer snart ett fjärde också.

Zack & Wiki - quest for Barbaros' treasure
Klurigt äventyrs/pusselspel. Lite halvsvårt ibland, inte tekniskt svårt dock utan bara klurigt svårt, men väldigt charmigt.

Super Paper Mario
Jättemysigt plattforms/äventyrsspel med Mario. Inget som man kan spela flera på dock.

Zelda - Twilight Princess
Äventyrsspelens äventyrsspel! Inget multiplayer här heller, tyvärr, men det är ett fantastiskt spel.

Mario Kart
Racing med Mario och hans vänner. Väldigt charmigt och roligast tillsammans med andra (även om det inte är lika kul som Mario Kart till gamecube).

Ett tips är att surfa runt lite på ign.com som har recensioner och förhandstittar på så gott som alla spel som finns. Deras videorecensioner är jättebra att kika på innan man köper ett nytt spel, så får man se lite mer av spelet än bara trailers och material från tillverkaren.

De flesta gamla gamecube spel fungerar också (men jag tror du behöver en gamecube handkontroll då) och massor av spel som släppts till Nintendos tidigare konsoler finns att köpa och ladda ner till konsolen.
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Jag har ett- använder det då&då och det är verkligen jätekul. Men det ar lite tid... haha
Jag har laddat ner många av de gamla klassikerna så jag röstar för en kontroll som funkar till dom också.
Jag har även köpt en laddningssats så att man kan återladda batterierna. Det går ju åt en del...
Jag har även fitplattan o de e ansträngande- på riktigt.
Ett bra spel som får en att röra på sig :)
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Kändes onödigt att starta en egen tråd, är det ok om jag snor lite plats i din LinnK och passar på att fråga om det är någon här som softmoddat sitt Wii själv? (nytt, med 4.2 uppdateringen). Verkar ju inte så svårt, eller?
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Jag kan rekommender wiifit troligt bra träning.
Sen har jag sportsisland spelen. Där man är flera stycken och testar olika sporter. Vilket är uppskattat när man är någa fler.

Även rockband och ett guitar hero 5. Alla är väldigt roligt. En Wii play också. Otroligt roliga sällskaps spel kan man väl säga. Rockband även som festspel :)

Wiikart är något jag rekommenderar också. Speciellt om man använder de vanliga kontrollerna. Då de tar tid att vänja sig vid styrningen. Fått otroligt många garv genom att lära mig det.
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Dos and dont vet jag ingenting om, det är en bra konsol med bra spel. Nu i helgen släpps nya mario :banana:
Paper mario är kul, iden med flopside tycker jag är lite överlöjlig endå för det är så tråkigt att springa runt och leta hjärtpelare över hela stället :p annars helt okej :laugh:
Och det är kul att man kan spela som bowser, han är oslagbar när det gäller att blåsa omkull fiender :laugh:...annars kan jag rekomendera att gå över i 3D om du inte kommer förbi någon :laugh:
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Mario Kart!
Världens bästa spel! :D

Vi köpte nyss Wii Sports Resort och fäktades så att sängen (som vikarierar för soffan) gick sönder. :D
dsc00622_x_59188303.jpg




Vi råkade dessutom bli kändisar i lokaltidningen:
http://www.vf.se/Kultur--Noje/Grahn/Till-Narnia--fast-tvart-om-091107.aspx
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Det kommer ju ett nytt Mario i morgon som ser ut som de gamla hederliga spelen, och så kan man spela upp till 4 stycken samtidigt och hjälpas åt :)
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Jag tyckte det var lite dyrt... 669:- kostade det på Eko idag- o ja de har nog släppt det för tidigt...
Är man snål då?
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Jag har det, har mario kart, wii fit, sport, sports resort och guitarr hero. Och en dansmatta.

Funderar på att byta till det svarta som släpps snart/nu?
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Jag har det, har mario kart, wii fit, sport, sports resort och guitarr hero. Och en dansmatta.

Funderar på att byta till det svarta som släpps snart/nu?

Jag kollade på det svarta på ellos hemsida och det såg snajsigt ut! :)
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Kom ihåg att använda handledsbandet till wiimoten, det ÄR lätt att slänga bort kontrollen.

http://wiihaveaproblem.com/latestdamage.php visar vad som kan ske..
Själv har jag bara kippt till min kompis i bakhuvudet xD

Man bör även avlägsna saker som man kan slå sig i. Min bror har ett utfällbart skrivbord som han hade tagit ned när vi bowlade med Wii. Gissa vem som slog i sin hand där i...Aj aj aj hade ont i handen i över en vecka :D
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

*kl*

Det har ju kommit ett karaokespel till Wii nu (köpte det igår som julklapp till min sambo).
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Även wii active sports är superträning. Fast om jag tänker på vad jag inhandlat med konsol, wi fit, mario kart med två rattar extra fjärrkontorll, motion plus med sports island, ett hästspel och så nåt mer och hur lite tid jag och dottern tillbringar med det så är det inte värt pengarna, får se hur jag gör, begagnatpriserna har rasat på dem med så man går med brakförlust. kolla efter ett beg.
 
Sv: Lär mig allt om nintendo Wii

Som föregående skribent är jag lite inne på att kolla begagnatmarknaden. Konsollen hade jag nog helst köpt ny (för att få garanti) men spelen kan man lika gärna köpa begagnade. Kolla Tradera och Blocket. Spelen kostar trots allt runt 500 kr st (i butik kostar de nästan alltid 600 eller över) och det kan bli väldigt dyrt att köpa alla spel man vill ha.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 760
Senast: Fiorano
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 614
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 768
Senast: nickan1
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp