Lanskoy 889

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ecssory
  • Startdatum Startdatum
E

ecssory

Hittar utan problem ett antal hingstar i hingstkatalogen som bara är att beklaga att de gått igenom och dessutom får ett visst stoantal.

Men...

Vad hände med Lanskoy 889?
Han gjorde ett mkt bra bruksprov är av god storlek, trevlig linje. Såldes han? I katalogen presenteras noll i intresse från stoägare och har han fortsatts meriteras?
Vet någon något?

Han såldes till Danmark efter bara en (eller möjligen två) avelssäsonger i Sverige.
I år är han tillbaka för första året.

Det har visst blivt något strul...han står i Sverige i år dock.

Problemet är att han inte gjort något i prestationsväg...så blir det ingen tumme upp för honom, så blir det nog tyvärr bara gråa papper på fölen efter honom. Såvida ASVH inte fixar någon typ av dispans...men det är nog knappast möjligt.

Jag vet att Lanskoy har placeringar upp till LA dressyr i Danmark, men vet inte varför han inte kommit högre.

Hade mitt sto inte varit efter Ceylon hade jag varit jätteintresserad av Lanskoy. Gillar hans exteriör och bruksprovsresultat, och det blir inte sämre av att han tillhör Gasparis hingstlinje!

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 711
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Äntligen är det dags för årets hingstpremiering! Det tisslas och tasslas i stallarna, lukten av pälsglans ligger som tunga moln och ett...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
14 728
Senast: Kilauea
·
Relationer Har lite svårt för att fatta mig kort, hoppas ni orkar med en lite längre text.. :o Under ett par månader lärde jag känna en trevlig...
Svar
9
· Visningar
2 021
Senast: dotzie
·
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: sanio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10