loveponies

Trådstartare
Om jag vill länka från en sida uppbyggd med ramar till en annan ramupsättning, vilket target ska jag ha då? Jag vill inte att länken ska öppnas i nytt fönster (_blank), men inte heller i ramen (_self), utan i hela fönstret. Är det _top eller _parent då?

Det skall vara _top men det fungerar inte alltid beroende på hur länken hanteras om det är med skript. Men i normala fall skall det funka.

Jag testade det, men det verkade inte funka. Jag har alltså en hemsida som jag har både på svenska och på engelska, och jag vill att man ska kunna klicka på en flagga så kommer man till valt språk. Det fungerar när man klickar från index-sidan (den svenska) till engelska, men sen när man ska klicka tillbaka så ändras bara den översta ramen till svenska (den ramen där länken är). Nu har jag gjort så att en engelska versionen öppnas i ett nytt fönster. Det är ju trots allt troligtvis inte så många som tittar på den...

Har lagt upp en exempelsida där det finns en zip fil med de sidorna också. Det krånglar lätt om man inte tänker rätt.

Test

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
181
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Bukefalos Jag har blivit utloggad på min mobil och kan inte komma ihåg mitt lösenord. Jag har flera gånger klickat på "glömt lösenord" men mailet...
Svar
13
· Visningar
1 855
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka