Länk i text

Monstermom

Trådstartare
Jag gillar nya buke, jag tycker funktionerna som regel är suveräna och stilen är både diskret och trevlig. Men med de goda nyheterna ur vägen, @Gunnar: länkad text är osynlig. Diskret är jättebra, men så diskret att det inte märks att det är där är för mycket av det goda... :(

Jag vet att jag inte är den enda som helt missar länkar som läggs i text, och för det mesta ser jag nu att folk bara kopierar in hela adressen istället för att länka i texten, eller om de länkar i text lägger till ett (<--- obs! länk!) eller liknande efter den länkade texten. Det kan väl inte vara meningen, även om diskret är väldigt, väldigt trevligt? Går det att få länkar liiiiiiiiiite skarpare kontrasterande mot den vanliga texten?

Andra som håller med eller inte?
Jag tar gärna emot fler åsikter runt detta. Det finns flera länkfärger här på sidorna, är alla lika dåliga, borde alla bytas till mer synliga?
Skulle det fungera med samma färger som idag men med understrykning på länkar eller skulle det bli för plottrigt?

Kanske viss risk att det blir plottrigt? Man kan ju dessutom stryka under ord i vanlig text också så jag är inte säker på att det skulle göra skillnad?

Vad menar du med att det finns flera länkfärger?

Olika menyer och knappar är också länkar, med lika olika sätt att visa att de är länkar.

Men @Gunnar, vad busig du är!
Det blir ju alldeles blått emellanåt :D

(Jag tycker inte att länkar behöver ha annan färg, det räcker nog med annan formatering?)

Oj vad blått! Det skär sig. Trodde jag hade råkat markera något och klickade några minuter innan jag fattade att kolla här :D

(Tack för att du bytte bort den riktigt ilsket blåa nu!)

Oj! Väldans vad blått det blev! Finns det något mellanting...? :o

Och nu fattar jag i alla fall vilka alla de andra länkarna är! :laugh:
Men det enda jag hade problem att urskilja var i alla fall länk direkt i text, de andra fattar man ju från sammanhang att de är länkar.

(Jag tycker inte att länkar behöver ha annan färg, det räcker nog med annan formatering?)

Det låter som en strålande lösning! Diskret men tydligt?

Om detta nu är bättre vet jag inte, men länkarna syns kanske lite bättre? Jag testar detta ett litet tag och ser vilka reaktioner jag får.

Antingen vande jag mig väldigt snabbt, eller så är det här redan en ny, dovare blå färg? Helt klart bättre än den första grälla varianten i alla fall. :up:

Innan jag bytte till blått provade jag lite olika gröna varianter, men om man har haft problem att se de gröna länkarna hittade jag inget som jag tyckte var bättre.

Jag tänker att det inte behöver markeras ut länkar med annan färg, utan att det går att fixa länkar med hjälp av textformatering, tyå en klassisk understrykning eller så :D
Jag föreslog det redan i mitt första inlägg i tråden ;) men om det är bättre eller inte finns det väl delade åsikter om också.

Jag vänjer mig vid det blå, märker jag. Den nyansen som är nu är riktigt trevlig.

(Gillar dock understrukna länkar ändå.)

Jag gillar nya buke, jag tycker funktionerna som regel är suveräna och stilen är både diskret och trevlig. Men med de goda nyheterna ur vägen, @Gunnar: länkad text är osynlig. Diskret är jättebra, men så diskret att det inte märks att det är där är för mycket av det goda... :(

Jag vet att jag inte är den enda som helt missar länkar som läggs i text, och för det mesta ser jag nu att folk bara kopierar in hela adressen istället för att länka i texten, eller om de länkar i text lägger till ett (<--- obs! länk!) eller liknande efter den länkade texten. Det kan väl inte vara meningen, även om diskret är väldigt, väldigt trevligt? Går det att få länkar liiiiiiiiiite skarpare kontrasterande mot den vanliga texten?
Fast nu blir jag lite konfunderad :confused: För innan @Gunnar ändrade färgen så syntes ju länkar i texter genom att de var gröna (vilket jag tycker syntes bättre än denna mörka blåa färg) vilket jag tyckte passade rätt så bra med tanke på hur grönt buke är i övrigt, menar du att du inte såg det eller pratar du om en annan sorts länkar? :o

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 833
Senast: Klara
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkomna till min tredje ulvlek, den här gången är det temalöst då jag har idétorka. :p Notera att det finns en ny regel kring...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
12 588
Senast: Artline
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 722
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar