Långtidshunddagis

K

Kimz0r

Finns det några sådana? :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Vi flyttar om en månad. Idag är vår första packdag, jag har precis packat vår första flyttlåda.

Valpis har bitit på nämnda flyttlåda några gånger (tog honom på bar gärning med en bit kartong i munnen, han såg såååååå oskydlig ut) samt vält stora stapeln med tomma flyttlådor. Dessutom har han kissat inne 8463094 gånger ikväll.

Valpis är mycket billig just ikväll. :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
 
Sv: Långtidshunddagis

Ungefär som när min valp tuggade sönder mina glasögon som kostade 4000 spänn och jag fick ha i linserna hela dagarna och kvällarna tills jag hade råd att köpa nya glasögon. :crazy:
 
Sv: Långtidshunddagis

kompostgaller!:bow: Världens bästa uppfinning=)

Annars finns det ju hundpensionat:angel:
 
Sv: Långtidshunddagis

Jo, vi har kompostgallrat köket. Problemet om man sätter honom där när man själv är någon annanstans i lägenheten är att han skäller. Och han skäller högt! Att sätta galler runt flyttlådorna är också svårt, han vet hur man flyttar på sådana för att t.ex. bita på lådorna. Ibland är han för smart för sitt eget bästa.

Två saker hindrar mig från hundpensionatet: Ett; valpis är faktiskt helt underbar för det mesta. Två; hundpensionat är dyrt.

Jag försökte dock sälja honom billigt till morsan :devil: men hon var inte intresserad. :mad: ;)
 
Sv: Långtidshunddagis

Hm.. Slutar han inte skälla om han märker att det inte ger något resultat?
 
Sv: Långtidshunddagis

Han kan skälla mer eller mindre, men han går inte och lägger sig och sover eller roar sig på egen hand. Han återkommer alltid till skällandet, eftersom han vet att vi är i lägenheten.
 
Sv: Långtidshunddagis

Funkar med 100% garanti. Han kommer aldrig mer bita i en låda. :D

Du kan inte "förankra" gallren i något, så han inte kan flytta dem?
Att hägna in lådorna låter ju det bästa.
Lägg sten runt eller något. Tegelsten? Alltid bra att ha hemma...
 
Sv: Långtidshunddagis

Säg inte det; vi försökte hindra honom från att bita på saker med ättika... Det tog inte många dagar så bet han trots ättika.

Med skruvöglor har vi satt kompostgaller framför bokhyllan - tog inte lång stund förrän han förstod att de gick att knuffa på så att man kom lite närmare.

Tills vidare ställer vi lådorna i hallen och håller honom därifrån. Enklast så - han ska inte vara i hallen ändå.
 
Sv: Långtidshunddagis

Kanske inte aktuellt nu, men barngrindar från ikea är lättmonterade och stabila, om man vill stänga till någonstans.
 
Sv: Långtidshunddagis

Han bryr sig inte om sådant. Har han bestämt sig för att knapra på något så gör han det, trots ättika, peppar, vinäger...
 
Sv: Långtidshunddagis

Jo, en sådan ska vi sätta upp i nya lägenheten för att hålla honom ifrån hall (skor!) och arbetsrum (böcker!).
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 152
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 326
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 220
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp